۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۴۶۷۴۳۳
دبیر علمی جشنواره خاتم:

جشنواره خاتم نگارش داستان کوتاه درباره پیامبر را هموار کرد

دبیر علمی جشنواره خاتم گفت: برگزاری جشنواره خاتم سبب شد نویسندگان به نگارش داستان کوتاه درباره پیامبر(ص) ترغیب و این مسیر را هموارتر شود.
جشنواره خاتم

به گزارش خبرگزاری رسا، مجید قیصری با اشاره به برگزاری جشنواره خاتم، عنوان کرد: امیدوارم آثار خوبی برای دومین دوره جشنواره خاتم ارسال شود.

 دبیر علمی جشنواره خاتم درباره این جشنواره گفت: وقتی این جشنواره را تشریح می‌کردیم، درباره تعریف داستان کوتاه سؤال می‌شد و به ناچار نمونه و مصداق‌هایی از داستان‌های کوتاه آمریکایی را عنوان می‌کردیم، اما با برگزاری این جشنواره اکنون مصداق‌هایی داریم که جای امیدواری است و سبب می‌شود آثار فاخرتری را در آینده شاهد باشیم.

وی با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه نخستین جشنواره خاتم افزود: در مجموع ۹۵۰ اثر طی چهار ماه به دبیرخانه ارسال شد که با غربالگری اولیه به ۷۶۰ عنوان اثر رسیدیم؛ از این تعداد نیز ۵۲۰ اثر در گروه بزرگسال قرار گرفت که با ارزیابی داوران در نهایت ۶۶ اثر به مرحله نهایی راه یافت و در گروه کودکان و نوجوانان نیز ۲۴۰ اثر انتخاب شد که با ارزیابی‌های داوران به ۵۰ اثر نهایی رسیده است.

قیصری تصریح کرد: امیدوارم آثار خوبی برای دومین دوره جشنواره خاتم ارسال شود که علاقه‌مندان تا ۱۵ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه دومین جشنواره خاتم ارسال کنند.

دبیر علمی جشنواره خاتم یادآور شد: شاید در دیدگاه نخست آثار رسیده به این جشنواره از نظر کمی و کیفی ایده‌آل نباشد، اما گام‌هایی برداشته شده است و آثاری به نگارش درآمده که ارزش خواندن را دارند./872/102/ب3

ارسال نظرات