۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۶۷۸۱۶
حجت الاسلام عبدوست:

علما خادمان و حافظان دین مردم هستند

حجت الاسلام عبدوست با بیان اینکه خدمت به مردم وظیفه است، گفت: علما خادمان مردم هستند و مقام آنان به مراتب بالاتر از مقام شهدا است، زیرا عالم دینی تمام عمر خود را در راستای حفاظت و صیانت از دین مردم صرف می‌کند.
حجت الاسلام عبدوست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقي عبدوست، معاونت فرهنگي ائمه جمعه سراسر كشور شب گذشته در دومین سالگرد رحلت آیت الله سید علی غیوری که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، گفت: خدمت به مردم از آموز‌ه‌های مهم دین مبین اسلام است.

وی افزود: خدمت به مردم در دین اسلام عبادت است، پیامبران الهی خادمان مردم بودند و همه هم و غم خودشان را برای خدمت به مردم صرف می‌کردند.

حجت الاسلام عبدوست دلیل اینکه حضرت سلمان(ع) از خداوند متعال ملک و حکومتی بی همتا خواست، بیان داشت: هدف درخواست حضرت سلیمان(ع) خدمت به مردم بود، حضرت یوسف(ع) اگر از پادشاه مصر ریاست خزانه مصر را طلب کرد نه به این دلیل که خود از ثروت مصر بهره ببرد بلکه ایشان قصد نجات مردم از گرسنگی و تبعیض طبقاتی موجود در مصر بود.

معاونت فرهنگي ائمه جمعه سراسر كشور فلسفه پذیرش حکومت از سوی پیامبران را خدمت به مردم بیان کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) در طول حیات مبارکشان تنها به رفع مشکلات مردم توجه داشتند و در روایت از پیامبر(ص) این چنین آمده که حل مشکل یک فرد مؤمن و شیعه ارزشمندتر از طواف واجب خانه خدا است.

وی خدمت به مردم را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: خادمان مردم خوبان آخرت هستند و رفع مشکلات مردم عبادت است.

حجت الاسلام عبدوست با تأکید به اینکه خدمت به مردم وظیفه است، بیان کرد: علما خادمان مردم هستند و محبوبیت آنان به سبب همین خدمت رسانی است، آنان با علم، قلم، زبان و ... به فکر کمک رسانی به بشر هستند به همین سبب مقام علما به مراتب بالاتر از مقام شهدا است، زیرا شهید جان خود را برای صیانت از جسم مردم نثار می‌کند در حالی که عالم عمر خود را صرف حفظ دین مردم خرج می‌کند.

معاونت فرهنگي ائمه جمعه سراسر كشور در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله غیوری خادم مردم بود ایشان لحظه لحظه عمرش را برای خدمت به مردم صرف کرد./813/202/ب2

 

 

 

 

 

ارسال نظرات