۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۶۷۹۵۲
استاد حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت وحدت امت اسلامی بر محور سیره نبوی و دستورات کلام الهی

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هر مسلمانی که خواهان عزت، اقتدار و ایستادگی هم کیشان خود در مقابل مستکبران عالم است نباید از کوچکترین تلاشی در این جهت دریغ کند، گفت: وحدت حول محور سیره نبوی و دستورات کلام الهی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سيد ابراهيم ميراحمدي، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در گلوگاه برگزار شد با تبريك هفته وحدت و ميلاد رسول مهرباني ها حضرت محمد مصطفي(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: تأکید اسلام به وحدت و برادری است كه بايد با حفظ وحدت براي جهاني كردن اسلام بيش از پيش تلاش شود.

وي افزود: عمل به دین اسلام و ارزش‌های اخلاقی، ديني و اسلامي از ويژگي هاي مهم يك فرد مسلمان است كه همه ما بايد به عنوان مسلمان، به اين مسائل توجه جدي داشته و توجه به ارزش‌های اسلامی و آرمان ها را در زندگي پياده كنيم.

امام جمعه گلوگاه با بيان اين كه دین اسلام از ما خواسته با هم برادر و یکدل باشیم و از اختلاف دوری کنیم، يادآور شد: دين اسلام نماد وحدت و برادري است و به همین دلیل بايد همه ما مسلمانان شيعه و سني در كنار هم براي اسلام عزيز براي غلبه بر دشمنان اسلام تلاش كنيم.

وی با بیان این که وحدت همواره مورد ملاحظه و دقت همه پیشوایان و بزرگان دین مبین اسلام بوده و به حق نیاز جامعه اسلامی در همه زمان ها به ویژه امروز است، تصریح کرد: امروز همه آحاد جامعه اسلامی باید تنها در اندیشه وحدت و همبستگی باشند و از هر گونه اختلاف نظر به شدت پرهیز کنند.

امام جمعه گلوگاه با بیان این که امروز هر مسلمانی که خواهان عزت، اقتدار و ایستادگی هم کیشان خود در مقابل مستکبران عالم است نباید از کوچکترین تلاشی در این جهت دریغ کند، افزود: وحدت حول محور سیره نبوی و دستورات کلام الهی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل، با ایجاد گروه های تکفیری و داعش، تمام تلاش خود را با سیاه نمایی، وارونه سازی و انحراف در مسیر مسلمانان از مسیر اسلام حقیقی به کار گرفته، وظیفه و تعهد دلدادگان به اسلام به ویژه علما، صاحبان قلم و رسانه ها سنگین تر از قبل است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آنچه امروز در بین مسلمانان شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است، ادامه داد: باید همیشه هوشیار باشیم ودر حفظ وحدت اسلامی و همدلی و همکاری و مبارزه با دشمنان همدل و وحدت خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که امروز فرصت بسیار مغتنمی است تا همه مذاهب اسلامی به ویژه اهل تشیع و اهل تسنن در فضایی صمیمی در جهت وحدت و همدلی گام بردارند، تصریح کرد: امت اسلام باید با بهره گیری از  معارف و آموزه های نورانی دین مبین اسلام و با بهره بردن از اخلاق و سنت حسنۀ نبی مکرم اسلام، به مقوله همگرایی و هم افزایی برای شناسایی و تحقق بسترها و راهکارهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بیندیشند.

وي خاطرنشان کرد: امروز اسلام بيش از هر زمان ديگري به وحدت نیاز دارد كه بايد به اين مساله توجه شده و بدانيم بدون وحدت نمی توان اسلام را حفظ کرد و از این رو بايد با حفظ وحدت و انسجام براي مقابله با دشمنان بسيج شويم و براي ابهت اسلام تلاش كنيم تا همواره همچون هميشه اسلام در راس باشد.

حجت الاسلام ميراحمدي گفت: تبيين دين اسلام از سوی مبلغان و روحانيان از مسائل مهمي است كه در دوران مختلف بايد مورد توجه قرار گرفته و همكه ما با تاكيد بر وحدت و همبستگي در بين مسلمانان، جامعه اسلامي را به سوي خيرات هدايت كنيم تا از بدي ها دور شوند.

امام جمعه گلوگاه با اشاره به این که اسلام دين خوبي ها، مهرباني ها، وحدت و برادري است، تصریح کرد: هفته وحدت زمان مناسبي براي ترويج و توسعه اين مسأله است كه با توجه به اينكه امروزه همه دشمنان ایران اسلامی درصدد آن هستند تا ما را از دین خدا دور کنند از این رو بايد با حفظ وحدت، زمينه هاي بر ملا شدن نققشه هاي شوم دشمنان را با همدلي و وحدت خنثی و برملا كنيم.

وي بيان داشت: امام راحل، با اعتقاد به پیوند عمیق میان وحدت اسلامی همواره سعي بر وحدت و همبستگي امت اسلامي داشتند و اكنون هم در هفته وحدت، بهترین فرصت برای استحام وحدت را در اختيار داريم و باید همه در این راستا تلاش کنند تا دشمنان درمانده تر شوند.

حجت الاسلام ميراحمدي گفت: امام راحل با احياي هفته وحدت در پي افزايش عزت و کرامت براي امت اسلامی بود زیرا نبود وحدت در بین جوامع اسلامی ضررهای جبران ناپذیری متوجه عالم اسلام می کند كه بايد مراقب اين مشكلات و دشمني هاي دشمنان باشيم.

وي افزود: هفته وحدت از 12 تا 17 ربيع الاول، یکی از اشتراکات مهم میان شیعه و سنی است و باید از این هفته مبارک، برادری و همدلی خود را به نمایش گذاشته و اقتدار اسلام را به جهان ثابت كنيم./202/1317/ب1

ارسال نظرات