۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۶۸۰۰۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره پیامبر نجات بخش بشریت از گمراهی و ضلالت است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه سیره پیامبر گرامی اسلام نجات بخش بشریت از گمراهی و بحران های موجود است، گفت: متأسفانه برخی ها تنها شعار می دهند و در عمل بر خلاف سیره نبوی گام بر می دارند.
پیامبر اسلام الگوی سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید رسول سید پور، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در ویژه برنامه هفته وحدت در مسجد امام رضا(ع) این شهرستان گفت: رسول گرامی اسلام، پیامبر رحمت ومهربانی بود نه پیامبر خشم وغضب بلکه ایشان «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بودند.

وی با تاکید بر این که پیامبر اسلام را تحریف نکنیم، افزود: از نبی مکرم اسلام نعوذ بالله یک بت نسازیم او را تحریف نکنیم  و عقاید و کارهای ایشان را چرا که مقتدای عالم هستند و باید از تحریف پیامبر بزرگ اسلام جلوگیری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مسلمانان باید منادی وحدت در جهان باشند، خاطر نشان کرد: چه کسانی باید این کار مهم این امر مهم را انجام دهند ما مسلمانان اعم از شیعه وسنی با وحدت کلمه و شعار لااله الا الله این امر را باید به انجام برسانیم.

حجت الاسلام سیدی پور سیره پیامبر گرامی اسلام نجات بخش بشریت از گمراهی و بحران های موجود است، افزود: متأسفانه برخی ها تنها شعار می دهند و در عمل بر خلاف سیره نبوی گام بر می دارند.

وی با بیان این که در سیره پیامبر گرامی اسلام، رأفت، مهربانی و عطوفت موج می زد، خاطرنشان کرد: اگر بشریت امروز این سیره ارزشمند را سرلوحه همه برنامه های خود قرار دهد به حتم سعادت و تعالی حقیقی نصیب او خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه بشریت امروز از سیره پیامبر و معارف ناب دینی فاصله گرفته است و همین مسأله موجب گمراهی و انحراف بشر شده است، تصریح کرد: اگر بشر می خواهد در دنیا و آخرت سعادتمند باید سیره پیامبر و اهل بیت(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار گیرد.

حجت الاسلام سیدپور با اشاره به این که امروز شیعه انگلیسی در عقاید و ایمان مردم نفوذ کرده است، اظهار داشت: دشمنان ما امروز دست به عقاید ما می زنند دست و در سنت دست می برند و بدعت ایجاد می کنند و این هفته به دلیل مقابله با دشمنان اسلام ناب محمدی هفته وحدت نام گذاری شده تا از این تحریف ها از این بدعت ها دراسلام ودرشخص پیامبر جلو گیری کنیم.

وی با تاکید بر این که در همه میادین پیروزی ازآن امت رسول الله است، خاطرنشان کرد: الحمدلله جبهه وهابی در حلب شکست سنگینی را در آستانه میلاد فرخنده پیامبر رحمت و امام صادق(ع) متحمل شده که این مرحمت خداوندی به مسلمین جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروزه تنها رمز پیروزی مسلمانان وحدت کلمه هست، گفت: با وحدت و همفکری و یکپارچگی است که می شود بر سختی ها فائق شد وغلبه کرد که مصداق بارز آن در عراق وسوریه است که همه مذاهب دریک صف دست دردست یک دیگر در حال مجاهدت هستند که باید این وحدت را حفظ کرد که رمز پیروزی هر امت وملتی است.

حجت الاسلام سیدپور ادامه داد: کشورهای اسلامی با الگوگیری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با محور قرار دادن پیامبر عظیم الشان اسلام و کتاب آسمانی اش وحدت اسلامی را حفظ کنند.

وی با بیان این که یکی از راه‌های عملی برای رسیدن به مقصود وحدت اسلامی، شخصیت عظیم الشان عالم خلقت یعنی وجود مبارک پیامبر گرامی است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام سلاله پاکی و صفا بوده و الگوی همه پیامبران الهی هستند و درس آموزی از سیره و منش نبی مکرم اسلام سبب می‌شود تا انسان در جامعه به فلاح و رستگاری برسد.

حجت الاسلام سیدی پور بحران های امروز خاورمیانه را نتیجه عدم وحدت و همدلی امت اسلامی دانست و افزود: گسترده شدن اختلاف نظرهای سطحی موجب نفوذ دشمنان در جوامع اسلامی و ایجاد بحران در منطقه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا و صهیونیست ها بیشتر بهره را اختلاف میان امت اسلامی می برند، خاطرنشان کرد: آمریکا با همکاری برخی کشورهای خائن عربی با روشن کردن آتش فتنه در کشورهای اسلامی منطقه حاشیه امنی برای صهیونیست ها ایجاد کردند.

وی با اشاره به این که امروز صهیونیست ها در سایه جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی منطقه مشغول انجام برنامه های شوم خود است، تصریح کرد: برخی اختلاف نظرهای سطحی میان مسلمانان نباید موجب غافل شدن آنها از تهدید بزرگی به نام اسرائیل غاصب شود.

حجت الاسلام سیدی پور با بیان این که متأسفانه امت اسلامی به دلیل برخی مشکلات و بحران های موجود در منطقه به کلی موضوع صهیونیست ها و فلسطین را رها کرده اند، خاطرنشان کرد: فراموشی مسأله فلسطین مهم ترین چیزی که دشمنان با شعله ور کردن آتش فتنه در کشورهای اسلامی منتظر آن بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امت اسلامی نباید فراموش کنند که فلسطین مهم ترین مسأله جهان اسلام است، تصریح کرد: به حاشیه راندن این موضوع توطئه مستکبران است که مسلمانان باید نسبت به این توطئه مهم دشمنان هوشیار باشند و به راحتی فریب آنها را نخورند.

وی با تبریک آزاد سازی حلب، از این مسأله به عنوان یک پیروزی راهبردی جبهه مقاومت در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: این پیروزی بزرگ بار دیگر نشان داد که کلید حل مشکلات و بحران های جوامع اسلامی وحدت و همدلی استو.

حجت الاسلام سیدی پور با اشاره به تلاش های گسترده حامیان غربی تروریست ها در سازمان های بین المللی برای احیای برده های خود در سوریه، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و همپیمانانش از آزاد سازی حلب به عنوان یکی از شهرهای مهم و استراتژیک سوریه به شدت عصبانی هستند و همه توان خود را برای بازگشت دوباره جلوگیری از این شکست به کار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن شرایط امروز منطقه و تلاش جبهه کفر برای سیطره بر ملل اسلامی، بر ضرورت هوشیاری بیشتر ملت های مسلمنان در برابر توطئه خطرناک غربی ها تأکید کرد و گفت: امروز دیگر وقت  اختلاف و تفرقه نیست، بلکه باید تنها به تشکیل امد واحده در برابر جبهه کفر بیاندیشیم./202/950/ب1

ارسال نظرات