۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۸۲۳۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

حفظ آرمان های انقلاب اسلامی در گرو وحدت عملی حوزه و دانشگاه است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در گرو وحدت عملی حوزه و دانشگاه است، گفت: متأسفانه عده ای در کشور تنها شعار وحدت حوزه و دانشگاه سر می دهند، اما در مقام عمل بر خلاف وحدت عمل می کنند.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدعلي الياسي، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک جمعی از حوزویان و دانشگاهیان شهرستان نکا با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر مفتح از این روحانی انقلابی به عنوان یکی از پیشکسوتان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: اكنون هم بايد همان مسیری که از سوی امام راحل برای وحدت حوزه و دانشگاه بنا نهاده شده را ادامه دهیم.

وی افزود: امروز اساتید دانشگاه ها در كنار اساتيد و مدیران مدارس علمیه،  وظیفه بسیار خطیری در حفظ وحدت و همدلی میان حوزه و دانشگاه بر عهده دارند و باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشند تا خدای ناکرده فریب حیله های دشمن را نخورند.

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است، ادامه داد: بايد بدانيم كه انقلاب اسلامي برگرفته از اعتقادات و ارزش های دینی ملت بزرگ ایران و حوزه هاي علميه است که یکی از راه های مهم حفظ این انقلاب و دستاوردهای آن وحدت حوزه و دانشگاه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همراهی روحانیت در صحنه ها و عرصه های مختلف انقلاب اسلامی همواره اثرگذار بوده است، بیان داشت: به حتم یکی از راه هایی که می تواند بستر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی را فراهم کند وحدت دو بال علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در گرو وحدت عملی حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: متأسفانه عده ای در کشور تنها شعار وحدت حوزه و دانشگاه سر می دهند، اما در مقام عمل بر خلاف وحدت عمل می کنند.

وی با بیان این که تلاش های شهید دکتر مفتح مرزهای غیر واقعی ساخته شده از سوی دشمنان برای حوزه و دانشگاه را از بین برد، ادامه داد: امروز خوشبختانه این مرزها از بین رفته و حوزه و دانشگاه برای رشد و تعالی جامعه اسلامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به این که با هوشمندی امام راحل حوزه‌ و دانشگاه‌ بخوبی رسالت خود را در قبال انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلابی درک کردند، خاطرنشان کرد: گام هایی که امروز حوزه و دانشگاه برای تعالی نظام اسلامی بر می دارند، عزت و عظمت انقلاب را در پی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسجام میان حوزه و دانشگاه سرآغازی برای پیشرفت و توسعه کشور است، ادامه داد: دستان پلید بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی همواره برای ایجاد تفرفه و اختلاف در کشور فعال بوده است و این رویکرد همچنان در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری برای جدایی روحانیت از نهادهای مهم فرهنگی و علمی کشور نظیر دانشگاه صورت گرفته بود، ادامه داد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه نگاه بلند نظرانه امام خمینی(ره) زمینه ای برای وحدت و همدلی میان حوزویان و دانشگاهیان فراهم شد.

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که حوزویان ودانشجویان در دوران مختلف انقلاب اسلامی با درک مناسب از وضعیت موجود در استحکام پایه های انقلاب تلاش های بسیاری انجام دادند، گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو قشری که هدایت جامعه را بر عهده دارند نیازمند تقویت بیش از پیش وحدت و همبستگی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط امروز جامعه به گونه ای است که نباید شاهد کوچکترین اختلاف میان نهادهای مهم نظام اسلامی باشیم، گفت: حوزه و دانشگاه دو رکن تاریخ ساز در انقلاب اسلامی محسوب می شوند که تضعیف هر یک از این دو نهاد مهم علمی کشور موجب تضعیف انقلاب و نظام اسلامی می شود.

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که رسیدن به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند وحدت میان حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: هر گونه تنش و اختلاف میان این دو مرکز مهم علمی کشور موجب عدم تحقق متعالی نظام خواهد شد.

وی با اشاره به این که حوزه و دانشگاه برای پیشرفت اهداف و برنامه های خود نیزبه همکاری متقابل میان یکدیگر نیاز دارند، ادامه داد: در برخی مواقع پیشرفت علم و تکنولوژی شبهات اعتقادی و دینی بسیاری در جامعه به وجود آورده است که در این بخش نیازمند همکاری  و همراهی حوزه و روحانیت با دانشگاه ها هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب جوان باید با ريشه يابي صحیح مسائل به مقابله با هجمه هاي فرهنگي دشمن و شبهات بپردازند، ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید بدون توجه به هر گونه اختلاف نظرهای ساده تنها به دنبال وحدت پایدار میان خود باشند.

وی با تأکید براین که امروز مسائل دینی و اعتقادی در دانشگاه ها نباید تنها يك كتاب و تدريس در حوزه آن واحد درسي خلاصه شود، خاطر نشان كرد: تقویت و گسترش روز افزون مراکز مهم دینی و علمي در جامعه در گرو تلاش همه جانبه حوزويان و دانشگاهيان است كه بايد در كنار هم براي تعالي بخشي به نظام تلاش شود.

حجت الاسلام الیاسی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون سبك زندگي اسلامي، اقتصاد مقاومتي و تفکر انقلابی در جامعه به ویژه حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: روحانیت نیز باید با ارتباط سازنده با دانشگاه بستری را برای تبیین صحیح دغدغه های مقام معظم رهبری در میان دانشگاهیان فراهم کند.

وی همچنین بر ضرورت انجام پژوهش های مشترک میان حوزه و دانشگاه در خصوص مسائل مهم و مورد نیاز کشور، تصریح کرد: تولیدات پژوهشی مشترک میان حوزه و دانشگاه باید تقویت شود تا شاهد بهره برداری مناسب از این پژوهش های کاربردی در جامعه باشیم./202/1317/ب1

ارسال نظرات