۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۹۱۶۲
عضو هیأت امنای مجمع جهانی صادقین:

اصالت اسلام بر اقامه قرآن استوار است

حجت الاسلام الهی با بیان این که پایه های حفظ قرآن در خود قرآن تعبیه شده است، گفت: اسلام به جز قرآن بر چیز دیگری استوار نیست و اقامه قرآن به اسلام و پیامبر(ص) اصالت می دهد.
حجت الاسلام محمدرضا الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا الهی، عضو هیأت امنای مجمع جهانی صادقین(ع)، عصر امروز در نشست علمی پیامبر(ص) و قرآن از سلسله نشست های نقد و پاسخ به شبهات روشنفکران در رابطه با پیامبر(ص) و قرآن که در مؤسسه تخصصی علوم قرآنی صادقین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر و قرآن دو ثقل اسلام هستند که هیچ گاه از هم جدا نمی شوند.

وی افزود: ثقل اول پیامبری است که از بهترین مردم است و برای هدایت مؤمنان حریص است و ثقل دیگر قرآن است که عظمت و هدایت گری اش برکسی پوشیده نیست و بعد از گذشت 1400 سال هر روز لایه هایی از عظمتش نمایان می شود.

حجت الاسلام الهی به پیام محافظت خداوند از قرآن اشاره و ابراز داشت: خداوند حافظ قران کریم است و این حفظ قبل از این که حفظ بیرونی باشد حفظ درونی است و پایه های حفظ قرآن در خود قرآن تعبیه شده است.

وی با بیان این که شبهاتی که پیرامون قرآن مطرح است ریشه هایش در صدر اسلام بوده است، گفت: این مسأله که قرآن بازتاب دانش پیامبر(ص) است و محدود به زمان و قوم عرب است و این شبهه که محتوای قرآن الهی و لفظ آن از ناحیه پیامبر(ص) است از شبهاتی است که پاسخ داده شده است و امروز هم هجمه عظیمی بر روی همین موج شبهات سوار شده است.

عضو هیأت امنای مجمع جهانی صادقین(ع) وجه تسمیه شبهه را از جهت شباهت و نزدیکی آن با حق دانست و افزود: خداوند در قرآن خطاب به اهل کتاب می گوید که شما بر هیچ چیزی استوار نیستید مگر اینکه اصالت خود را اقامه کنید و آن اصالت اقامه تورات و انجیل است.

وی خاطرنشان کرد: اگر از این خطاب قرآن بخواهیم درس بگیریم می شود این گونه برداشت کرد که امروزه ما هم بر هیچ چیزی استوار نیستیم مگر این که قرآن را اقامه کنیم و اقامه قرآن به این است که آن حقایق ناب را از تحریف مصون بدانیم و در کنار معارف اهل بیت(ع) قرآن را در زندگی خود بکار بگیریم./843/202/ب3

ارسال نظرات