۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۶۹۳۱۰
امام جمعه ویس:

نتیجه بخش بودن فعالیت های فرهنگی مرهون بهره مندی از نماز جمعه است

امام جمعه ویس با اشاره به این که فعالیت های مجزای متولیان امور فرهنگی نتیجه بخش نیست، گفت: نماز جمعه تنها راهکار سوق دادن مردم به سوی امور فرهنگی و نتیجه بخشی فعالیت های فرهنگی است.
نماز جمعه

حجت الاسلام محمدعلی آفرین، امام جمعه ویس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که نماز جمعه از واجبات الهی است، گفت: حضور و اقامه نماز جمعه از سفارش های مؤکد الهی در قرآن کریم برای اهل ایمان است.

امام جمعه ویس با بیان این که نماز جمعه در برگیرنده حکمت های فراوانی است، خاطرنشان کرد: سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرار گرفتن نماز جمعه به عنوان قلب تپنده فرهنگی هر شهر گویای آن است که متولیان امور فرهنگی باید در محوریت نماز جمعه به وظایف خود عمل کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ویس تلاش متولیان امور فرهنگی برای جذب مردم به سوی نماز جمعه را خواستار و اظهار داشت: متولیان از این شریان الهی تغذیه کنند؛ چرا که نتیجه بخش بودن فعالیت های فرهنگی در جامعه، دین، نظام و انقلاب اسلامی در گرو بهره مندی از نماز جمعه است.

حجت الاسلام آفرین با بیان این که فعالیت های مجزای متولیان امور فرهنگی نتیجه بخش نخواهد بود، گفت: نماز جمعه تنها راهکار در سوق دادن مردم به سوی امور فرهنگی است که ان شاالله شاهد حضور همگانی در آن باشیم.

وی حضور همگانی مردم در نماز جمعه را سبب تغذیه فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی و قرآنی جامعه دانست./9456/303/ب2

ارسال نظرات