۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۷۰۴۵۷
آیت‌الله دستغیب:

الطاف خفیه الهی و درایت رهبری نبود، آتش فتنه خاموش نمی‌شد

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: اگر به مدد الطاف خفیه الهی و درایت مقام معظم رهبری و حضور مردم نبود، آتش فتنه خاموش نمی‌شد و عاملان و ساکتان و عام و خاص یکسان در آن می‌سوختند.
سید علی اصغر دستغیب دستغیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، عصر امروز در دیدار سالانه جانبازان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به مناسبت یوم‌الله ۹ دی، گفت: اگر به مدد الطاف خفیه الهی و درایت مقام معظم رهبری و حضور مردم نبود، آتش فتنه خاموش نمی‌شد و عاملان و ساکتان و عام و خاص به یکسان در آن می‌سوختند.

وی در ادامه افزود: ولایت‌فقیه، محور تمام حرکت‌های فردی و اجتماعی ما است و باید همواره با این هدایت الهی و نعمت بزرگ تجدید میثاق کنیم و توفیق زندگی زیر سایه ولایت و عنایت خاصه و اطاعت و تبعیت از ولایت، همه جای شکر دارد.

آيت‌الله دستغیب با اشاره به آیه ۲۵ سوره مبارکه انفال ابراز کرد: خداوند می‌فرماید «بترسید از بلایی که چون آید تنها مخصوص ستمکاران شما نباشد بلکه ظالمان و مظلومان همه را فراگیرد و بدانید که عقاب خدا بسیار سخت است».

وی ادامه داد: فتنه در اینجا به معنای ابتلائات و حوادث ناگوار اجتماعی است و معنای متداول آزمایش و امتحان را ندارد‌، این کریمه می‌فرماید افراد گمان نکنند تنها پدیدآورندگان فتنه مسؤولند که البته حساب آنان با خداست و کار آنان از مصادیق ظلم است اما آن‌ها که می‌توانستند در دفع فتنه به کلام، فعل و حرکت اقدام کنند و نکردند دامانشان به آتش فتنه خواهد سوخت.

قائم‌مقام جامعه روحانیت شیراز یادآور شد: در حدیث نبوی ذکرشده خداوند عامه را به عمل خواص عذاب نمی‌کند مگر زمانی که منکر پیش روی آن‌ها مشاهده شود و کسانی حرکت ناهنجاری را انجام دهند و دیگران در حالی که می‌توانند منکر را خنثی کنند بی‌تفاوت بمانند که در این شرایط، عام و خاص با هم دچار عذاب الهی می شوند و اینکه چرا سرزنش می شوند ساکتین فتنه به همین سبب است.

متولی حوزه علمیه رضویه شیراز یادآور شد: روز ششم تیر در مسجد ابوذر سوءقصد منافقان کوردل نسبت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رخ داد و نقل شد وقتی ایشان به هوش آمدند گفته بودند گویا خدا با ما کاری دارد که از این حادثه نگاهم داشته است.

وی ادامه داد: دلیل این صحبت ایشان، زمانی معلوم شد که آن رسالت بزرگ یعنی رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دوش ایشان قرار گرفت، چرا که او شاگرد امامی بود که نور الهی بود و وقتی لب به سخن می‌گشود دل‌ها از خشوع الهی می‌شکست و اشک‌ها را جاری می‌ساخت.

آيت‌الله دستغیب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شاگرد خلف همان مجاهد راستینی است که چون کوه در برابر تندباد حوادث ایستاد و از ارشادات او و انوار تابناکی که به قلب او تابیده همه بهره‌مند هستند، حتی آن‌هایی که مشغول خور و خواب دنیا هستند هم از این وجود و رحمت او بهره‌مند هستند و خود نمی‌دانند.

آیت‌الله دستغیب بیان کرد: این توطئه که اولین نبود اما در نوع خود کم‌نظیر بود از سر ملت ما گذشت و بازتاب و عکس‌العمل به این فتنه به لطف خداوند و پشتیبانی حضرت ولی‌عصر(عج) بی‌نظیر بود چنان‌که حضرت آقا در درس خارج خود اصطلاح حماسه بی‌نظیر را در مورد ۹ دی به کاربردند که از نظر کمیت، کیفیت و خودجوش بودن در یک شرایط خاص به استکبار و صهیونیسم ضربه قاطع وارد کرد.

وی در پایان گفت: برخی می‌گویند رییس جمهور آمریکا گفته بود باید با ایران رابطه برقرار کنیم و از در مسالمت درآییم، اما فتنه سبب شد رویه خود را تغییر دهند، این مطلب باطل در حالی است که از نظر ما این فتنه سبب شد نقاب اوباما از چهره‌اش برداشته شود و به مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، این حرکت به ضد خودشان بدل شد./202/919/ب1

ارسال نظرات