۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۷۰۴۶۵
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

نفوذ فکری و فرهنگی فتنه در دهه ۹۰ اتفاق افتاده است

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: فتنه دهه ۹۰ فتنه نفوذ فکری و فرهنگی است که از نفوذ شخصیتی خطرناکتر است، ۶۰ درصد نفوذ فکری در میان نخبگان و دانشگاهیان دنبال می شود.
حجت‌‌الاسلام و المسلمین حاج صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عصر امروز در همایش پیشگامان بصیرت در دانشگاه تبریز با تأکید بر تبیین ابعاد مختلف حماسه ۹ دی، اظهار داشت: ۹ دی یک معجزه الهی به دست ملت ایران بود که باید کار علمی و تحقیقی در چگونگی وقوع آن  انجام شود.

وی ۹ دی را صف آرایی انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی دانست و اذعان اشت: حماسه بزرگ ۹ دی اقتدار نظام و انقلاب را به جهان نشان داد، ۹ دی یک روز بزرگ برای ملت ایران و فراجناحی است، در این روز ملت ایران میثاق خود را با ولایت و ارزشهای مقدس انقلاب را به نمایش گذاشتند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ۹ دی را خنثی کننده توطئه بزرگ دشمن که در طی ده سال طراحی شده بود خواند و تصریح کرد: این فتنه در طی ۲۰۰ روز عملیاتی صورت گرفت اما این ملت ایران بودند که این فتنه را خنثی کردند، اسناد بسیاری در دست است که برای این فتنه طراحی عمیقی صورت گرفته بود.

وی با اشاره به نقش 17 سفارت‌خانه در فتنه 88 و همکاری رسانه‌ها، ابراز داشت: سناتور آمریکایی در سال ۷۴ اعلام کرده بود که به دنبال براندازی نظام اسلامی با جنبش سبز هستند، اما سوالی که برای آنها مطرح است آن است که چرا این طراحی پاسخ نداد و به نتیجه نرسید.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که بر اساس دو عامل تدبیر و مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری و حضور ملت در ۹ دی فتنه ۸۸ به نتیجه نرسید، تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال تضعیف جایگاه رهبری و حضور مردم هستند، سخنرانی پسر منتظری برای قداست‌زدایی از ولایت تصادفی نبود.

وی ادامه داد: آمریکاییهای می گویند که رهبر دوم انقلاب از جنس رهبر نخست انقلاب بود، بنابراین به این نتیجه رسیده اند که رهبر سوم انقلاب از جنس همان رهبران اول و دوم نباشد، همچنین می خواهند که کاری کنند رهبر نفوذ کلامی و کاریزمایی در میان ملت نداشته باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تحلیلهای دیگر دشمن، گفت: دشمن دید که در سال 88 ارزشها و گرایشها ملت تغییر نکرده است، بنابراین به این نتیجه رسیدند که باید برای فتنه بعدی باورها و اعتقادات‌ مردم را تغییر دهند، دشمن به دنبال آن است تا مردم را به دنیا گره بزند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال القای عاشورای احساسی در برابر عاشورای حماسی است، تصریح کرد: فتنه دهه ۹۰ فتنه نفوذ فکری و فرهنگی است که از نفوذ شخصیتی خطرناکتر است، ۶۰ درصد نفوذ فکری در میان نخبگان و دانشگاهیان دنبال می شود، نفوذ فکری برای استحاله انقلاب از درون و براندازی نظام است.

حجت الاسلام حاجی صادقی حوزه های علمی و دانشگاه را هدف اصلی نفوذ دانست و گفت: بخشی از نیروهای انقلاب را حوزه‌‌های علمیه تربیت می‌‌کنند، دشمن بر این امر واقف است و به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه و تغییر مسیر آنها هستند، دشمن می‌‌گوید امت بی ولایت خطر ندارد و در سال ۱۳۵۳ رهبری فرمودند امت بی ولایت حیات ندارد./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات