۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۷۰۴۶۷
نماینده دیوان وقف شیعی عراق:

عتبات مقدس عراق به دنبال برقراری ارتباطی محکم با سایر عتبات مقدس است

خلخالی گفت: عتبات مقدس عراق در تلاش است تا با آستان قدس رضوی و سایر عتبات مقدس ارتباطی محکم و دیرینه برپا کنند تا تمامی زائران بتوانند از این فضای نورانی بهره ‌مند شوند.
نشست اعتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، موسی خلخالی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: عتبات مقدس عراق در تلاش است تا با آستان قدس رضوی و سایر عتبات مقدس ارتباطی محکم و دیرینه برپا کنند تا تمامی زائران بتوانند از این فضای نورانی بهره ‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این همکاری و همیاری نیازمند تعاملات و هماهنگی است تا گام‌های ارزشمندی برای خدمت به زائران آستان‌های مقدس در آینده‌ای نزدیک برداشته شود، اظهار داشت: زمینه‌های بسیار فراوانی برای خدمت به زائران در آستان‌های مقدس عراق وجود دارد که بیش از پیش برای ایجاد روابط مسالمت‌آمیز و برداشتن اقدامات متنوع و اساسی فراهم شده است.

نماینده دیوان وقف شیعی عراق با اشاره به اینکه در نخستین اجلاسیه اعتاب مقدسه تلاش شد، تفاهم‌نامه‌هایی میان اعتاب امضاء شود تا آنان بتوانند از فضای موجود بهره‌مند شوند و نهایت همکاری را داشته باشند، ادامه داد: در نشست پیشین گام‌های بسیاری برداشته شده است و تلاش شد تا تمامی اعضای حاضر در این جلسه هم‌اندیشی در راستای تحقق آراء، نظریات و ابعاد فکری گوناگون اهتمام ورزند و آن را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه به برگزاری نشست های هم اندیشی در عراق اشاره کرد و افزود: اینگونه نشست ها باید با تدابیر ویژه و از سوی مرجعیت دینی عراق و با پرچمداری و راهنمایی صورت پذیرد.

خلخالی در پایان با بیان اینکه برگزاری اینگونه جلسات در عراق نیازمند توافق است، ابراز داشت: ما علاقه مندیم که پرچمدار این توافق در جهان باشیم که لازمه آن ایجاد هماهنگی از سوی تمامی آستان‌های مقدس به شمار می‌آید./202/859/ب1

ارسال نظرات