۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۰۵۱۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تقوای فردی و جمعی لازمه کسب بصیرت برای مقابله با فتنه‌ها است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه لازمه کسب بصیرت برای مقابله با فتنه‌ها ترویج تقوای فردی و جمعی است، گفت: باید حوزه‌های علمیه، نخبگان و فرهیختگان انقلابی ورزیدگی لازم برای جهاد در برابر فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست بصیرتی طلاب و اساتید مدارس علمیه استان که به مناسبت یوم‌الله 9 دی، روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد، بر تشریح و تبیین فتنه‌ها و راه‌های مقابله با آن در بین اقشار مختلف مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امام علی (ع) در خطبه 182 نهج‌البلاغه فرموده: «وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ يَتَّقِ اَللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مِنَ اَلْفِتَنِ» و تأکید کرده راهکار برون‌رفت و سرافرازی کامل در مقابله با فتنه‌ها تقوای الهی است.ش

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: مولای متقیان در حدیث دیگری می‌فرماید: «يُسْتَدَلُ عَلَى الْإِيمَانِ بِكَثْرَةِ التُّقَى وَمُلْكِ الشَّهْوَةِ وَغَلَبَةِ الْهَوَى»؛ گواه ایمان باطنی افراد، بسیاری تقوا، مالکیت شهوات و پیروزی بر هوای نفس است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه اظهار کرد: دشمن پس از اینکه در جنگ هشت‌ساله و فتنه هشت‌ماهه سال 88 نتوانست موفق شود، گاهی با شبیخون فرهنگی، در مرحله‌ای با ناتوی فرهنگی و در زمانی هم با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به دنبال این است که به تعبیر رهبری سنگرهای معنوی را منهدم کند.

وی اضافه کرد: دشمنان با اشاعه ناهنجاریهای اجتماعی، ترویج منکرات اخلاقی و ولنگاری فرهنگی درصدد ایجاد فتنه فرهنگی در کشور هستند تا بتوانند از این طریق به مقاصد شوم خود برسند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: امروز در گوشه و کنار سامانه فرهنگی کشور از اشعار و رمانهای معلوم‌الحال گرفته تا فیلمها و مجالس با اهداف خاص، دشمنان درصدد ایجاد رخنه به‌منظور شکستن سد ایمان مردم هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی ریشه فتنه‌های مختلف هوای نفس بوده و از سوی دیگر برای غلبه بر هوای نفس، تقوای فردی و اجتماعی ضروری است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این میان ورزیدگی و توانمندی لازم برای مقابله با فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی، نیاز به بصیرت و تزکیه تمامی اقشار جامعه دارد که لازمه این امر هم ترویج تقوای فردی و جمعی در جامعه است.

وی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه، نخبگان و فرهیختگان انقلابی باید ورزیدگی لازم برای جهاد در برابر فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند./9314/202/ب3

ارسال نظرات