۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۲۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

حوزه نقش مؤثری در حفظ و گسترش میراث فرهنگی دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: 360 اثر تاریخی و ثبت شده در فهرست آثار ملی در استان قم وجود دارد که برای استفاده از آن ها نیازمند فرهنگ سازی هستم که حوزه های علمیه و بزرگان، نقش مؤثری در این فرهنگ سازی دارند.
عیسی رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قم، ظهر امروز با حضور در دفتر آیت الله نوری همدانی، با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو گردند.

عیسی رضایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در این دیدار، ضمن اشاره به برگزاری همایشی با عنوان «کنگره تاریخ  معماری و شهرسازی استان قم»، اظهار کرد: این کنگره که سال های گذشته با برنامه ریزی مرحوم آیت الله زاهدی شیرازی، در شهر بم برگزار می شد، در دولت قبل تعطیل شد و با مرحوم شدن آیت الله شیرازی نیز، دیگر کسی پیگیر برگزاری این کنگره نشد، تا اینکه سال گذشته طبق برنامه ریزی معاونت میراث سازمان میراث فرهنگی، قرار شد تا این کنگره ابتدا به صورت استانی برگزار شده و سپس در اردیبهشت ماه به صورت ملی برگزار شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، 30 دی ماه سال جاری، این کنگره در استان قم برگزار می شود و ما سعی داریم که به مؤلفه های شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی و همچنین بحث گردشگری با توجه به ظرفیت های بالای استان قم، بپردازیم.

رضایی، نقش حوزه های علمیه، علما و بزرگان حوزوی در فرهنگ سازی معماری ایرانی اسلامی را بسیار مؤثر دانست و تأکید کرد: به دلیل آشفتگی هایی که در بحث های معماری وجود دارد، نیاز است که حوزه های علمیه به سازمان میراث فرهنگی در بحث فرهنگ سازی معماری ایرانی اسلامی کمک کنند تا مردم با مفاهیم و فرهنگ این نوع معماری آشنا شوند.

وی هم چنین از راه اندازی دبیرخانه این کنگره در این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: 60 مقاله در موضوعات تاریخ و معماری و شهرسازی استان قم تا کنون به این کنگره ارسال شده است که انتظار می رود این تعداد افزایش یابد، هم چنین قرار است در پایان این کنگره، مقالات برتر و پیام علما و بزرگان به صورت کتابچه ای منتشر شود./872/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات