۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۷۱۲۸۵
نماینده مجلس:

نتیجه اصرار بر تفکر افراطی ظهور داعش در ترکیه است

فرهنگی با اشاره به بحران های سیاسی و امنیتی ترکیه، گفت: در سایه سیاست‌های غلط دولتمردان ترکیه؛ صنعت توریسم این کشور در آستانه نابودی قرار دارد.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مردم منطقه و در کل جهان بایستی سال‌ها تاوان حمایت برخی دولت‌های مرتجع از تروریست‌های تکفیری و سلفی را پس دهند، اظهار داشت: با توجه به رویدادهای اخیر در کشورهای همسایه مباحث امنیتی امروز در کشور بسیار حساس‌تر از گذشته شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به این‌که رفع بحران‌های سیاسی، نظامی و امنیتی در منطقه بدون تقش‌آفرینی و اراده اثرگذار ایران غیرممکن است، گفت: مذاکرات مشترک وزرای دفاع ایران، ترکیه و سوریه در روسیه از جمله اتفاقات مثبتی است که در کنار اتفاقات منفی که در شرایط حاضر شاهد هستیم، رخ می دهد.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد این کشور شده است، خاطرنشان کرد: مدت هاست در سیاست های کشور ترکیه رفتارها و گفته های متناقض و متعارضی دیده می شود؛ به یقین امروز زمان آن رسیده که دولت‌های حامی تروریست‌های تکفیری‌ محصول کاشت خود را برداشت کنند.

فرهنگی با بیان این‌که ترکیه در سال گذشته میلادی شاهد 27 مورد حمله تروریستی در شهرهای بزرگ خود بود که در جریان آنها 337 نفر کشته و یک هزار و 418 نفر زخمی شدند، تصریح کرد: در سایه سیاست‌های غلط دولتمردان ترکیه؛ صنعت توریسم این کشور در آستانه نابودی قرار دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله تروریستی افزاد مسلح به یک باشگاه شبانه در منطقه اورتاکو در ساحل رودخانه ای بخش اروپایی شهر استانبول، گفت: این حادثه دلخراش نیز با کشته‌ها و زخمی‌های متعددی همراه بوده است، خون این افراد بر گردن آنهایی است که اصرار بر گسترش تفکر افراطی در منطقه داشتند.

وی با بیان این‌که سیاستمداران ترکیه مدت هاست سردرگم هستند، افزود: دولتمردان ترک از سویی احساس می کنند باید خود را با سیاست های آمریکا هماهنگ کنند که از این بابت همواره با آسیبهای متعددی مواجه بوده‌اند و از سوی دیگر نمی توانند نسبت به نقش تعیین کننده ایران و روسیه در منطقه چشم‌پوشی کنند.

فرهنگی افزود: امیدواریم این کشور بزرگ و همسایه به نتیجه درستی در سیاست ها و دیپلماسی خود برسد و همگام با کشورهای بیدار و روشنی که در منطقه شکل گرفته یا در حال شکل گیری اند حرکت کنند که بتوانیم اتحاد مناسبی در این منطقه حساس جهان داشته باشیم./302/935/ب1

ارسال نظرات