۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۷۱۳۶۳
آیت الله علما:

ذکر خدا سبب آرامش قلوب و صفای دلها می شود

آیت الله علما با اشاره به اینکه ذکر خدا سبب آرامش قلوب و صفای دلها خواهد شد، گفت: تنها عاملی که سبب آرامش قلوب و صفای دلها خواهد شد ذکر و یاد خداوند متعال است، بنابراین نباید اجازه داد غیر خدا وارد حریم و محدوده ما شود.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه گذشته در سلسله جلسات اخلاقی خود که در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) انسانها را به سوی مأمن آرامش و سعادت ابدی هدایت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: پیامبران الگوهایی منحصر به فرد بوده که فضایی ملکوتی را برای انسان رقم زده و او را به بالاترین درجات می رسانند.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: دست در دست ائمه اطهار(ع) نهادن انسان را با شتاب و بدون توقف به سوی خداوند متعال گسیل می دهد و پرتویی درخشان از انبیای الهی را نصیب انسان خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: دعا و زیارت انسانها را به ائمه اطهار(ع) نزدیک می سازد و آنگاه که قلوب انسان صاف و زلال شد و ارتباطی عمیق با انبیای الهی پیدا کند قطعا می تواند به خشنودی و قرب خداوند نیز دست پیدا کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر هدایت خاص ائمه اطهار(ع) در انسانها شکل نمی گرفت، قطعا هیچ کشش و ارتباطی نیز از سوی انسان به سمت خدای متعال نبود و درجات والا و عنایات پروردگار نیز نصیب انسان نمی شد.

آیت الله علما با اشاره به موانع پیش روی انسان در جهت ایجاد ارتباط قلبی با انبیای الهی، گفت: نخستین گام اجتناب و دوری از گناه و مراقبت شدید از نفس و اعمال خویش است بدین وسیله رشد و کمال برای انسان رقم خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان با استناد به آیات قرآن کریم، ابراز داشت: تنها عاملی که سبب آرامش قلوب و صفای دلها خواهد شد، ذکر و یاد خداوند متعال است، بنابراین نباید اجازه داد غیرخدا وارد حریم و محدوده ما شود در این صورت است که سعادت و عاقبت بخیری نصیب انسان خواهد شد./857/202/ب2

ارسال نظرات