۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۴۵۵
باهنر در نشست خبری:

از جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت می کنیم/ اصلاح طلبان از روحانی عبور نخواهند کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از اعلام حمایت این جریان از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خبر داد.
محمدرضا باهنر نشست خبری محمدرضا باهنر نشست خبری محمدرضا باهنر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز دوشنبه ۱۳ آبان در نشستی رسانه ای در محل خبرگزاری فارس، گفت: تا آزدی کامل قدس از انقلاب فلسطین حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: فتنه گران کارهای خود را تا ماه محرم ادامه دادند، در حالی که همه افراد جامعه  حتی غیرمسلمانان این روز را گرامی می دارند. بر همین اساس مردم در ۹ دی یکباره بیدار شد و در مقابل فتنه گران ایستادگی کردند.

باهنر تاکید کرد: موضوع ۹ دی و فتنه ۸۸ باید همواره زنده بماند و برای نسل های آتی نیز باید زنده بماند. حصر سران فتنه نیز بدون شک اوج عطوفت نظام اسلامی در قبال این افراد است.

در بخش پرسش و پاسخ باهنر،گفت: اصلاح طلبان از روحانی عبور نمی کنند، هرچند با نیات مختلف اسامی دیگری از سوی برخی اصلاح طلبان معرفی می شود اما، هیچ فردی بهتر از روحانی نمی تواند برای آنها کاندیداتوری کند. اصلاح طلبان حتی برای روحانی مظلوم نمایی ایجاد می کردند، اما واقعیت این است که تعارفات سیاسی در قبال روحانی رخ داده است، وگرنه قطعا کاندیدای اصلاح طلبان روحانی است.

باهنر بیان داشت: واقعیت امر این است رای روحانی ریزش کرده است. امروز وضع معیشتی و اقتصادی جامعه به گونه ای است که روحانی و دولت او را با ضعف مواجه کرده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص رقبای روحانی نیز بیان داشت: اگر جناح رقیب یک کاندیدای قوی معرفی کند، حتما روحانی با مشکل مواجه می شود.

وی پیرامون تشکیل جبهه پیروان انقلاب اسلامی، ابراز داشت: هر آنچه جبهه ها به سمت وحدت بروند بهتر است، جبهه مردمی نیروهای انقلاب در حال بررسی است، این جبهه یک جامعیت خوب و نسبی را دارد، به نظر می رسد این جبهه می تواند در محور قرار بگیرد تا اصولگرایان حول آن قرار بگیرد. جامعه اسلامی مهندسین نیز تصمیم گرفته است همراهی خود را با این جبهه اعلام کند.

باهنر پیرامون کاندیداتوری میرسلیم از سوی حزب موتلفه، بیان داشت: ما به نظر موتلفه احترام می گذاریم، اما میرسلیم کاندیدای واحد جبهه پیروان خط امام و رهبری نیست. تجربه دوره های گذشته نشان می دهد که در نهایت افراد بسیار کمی می توانند در عرصه رقابت برای ریاست جمهوری باقی بمانند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت مسند ریاست جمهوری بسیار حساس است، به همین دلیل هم گاهی بسیاری از افراد از سوی شورای نگهبان کنار گذاشته می شوند.

باهنر پیرامون تکثر کاندیداها، بیان داشت: تکثر کاندیداها در آغاز انتخابات ایرادی ندارد، اما در نهایت همین تکثر می تواند ضربه بزند. در جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی نیز باید تلاش شود تکثرگرایی کنار رود و یک نفر در نهایت کاندیدا باقی بماند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری پیرامون حضور بانوان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تا کنون این رویه وجود نداشته است، با تحلیل شخصی می گویم احتمال حضور بانوان در انتخابات بعدی بعید است.

وی تصریح کرد: امروز اگر موتلفه کاندیدا معرفی کرده است، در نهایت هرگز این جریان سیاسی نیز در جریان همگرایی با اصولگرایان بر سر کاندیدای خود اصرار نخواهد کرد.

باهنر در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا درباره این که آیا جبهه پایداری امروز آمادگی کامل برای همگرایی با اصولگرایان را دارد، گفت: امروز اعضای پایداری بسیار نزدیک به وحدت با اصولگرایان هستند، قطعا تمام افرادی که در مجلس گذشته از جریان اصولگرایی باهم هماهنگ بودند امروز در کنار هم هستند و بنده پیش بینی می کنم در آینده نزدیک نیز جبهه پایداری به این وحدت نظر خواهد پیوست.

باهنر درباره وضعیت کنونی اقتصاد و آمارهای دولت، گفت: اصولا آمار نمی تواند ملاک اصلی باشد، گاها آمارهایی بیان می شود که اغوا کننده هستند. بر همین اساس نمی توان هر آنچه که از سوی دولت به عنوان شاخص بیان می شود را پذیرفت. واقعیت امر این است که دولت در بحث رکود و اشتغال و برخی گرانی ها موفق نبوده و همین امر نیز می تواند در جریان رقابت انتخاباتی برای دولت ایجاد مشکل کند.

باهنر در پایان این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نظری در خصوص شایعاتی مبنی حضور آیت الله مقتدایی در انتخابات آتی ریاست جمهوری دارد، گفت: بنده تاکنون خبری در خصوص حضور آیت الله مقتدایی در انتخابات نشنیده ام./856/پ201/ج

ارسال نظرات