۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۰۰۸

نشان‌واره دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج رونمایی شد

نشان‌واره دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج که از ۲۴ تا ۲۸ بهمن‌ماه برگزار می شود، رونمایی شد.
نشان واره تئاتر بسیج

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از نشان‌واره جشنواره سراسری تئاتر بسیج، با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج و امیر نصیربیگی،‌ رییس امور انجمنهای ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان، برگزار شد.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در این مراسم با اشاره به زمان و مکان برپایی این جشنواره عنوان کرد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج 24 تا 28 بهمن ماه در استان هرمزگان (شهر بندرعباس) برگزار می‌شود و مسئولان فرهنگی و سیاسی این استان از برپایی جشنواره بندرعباس حمایت کردند.

وی افزود: تغییر اساسی این دوره تولید و مردم محوری همراه با تربیت نویسندگان بوده است.

زارعی هم چنین خبر داد: نزدیک به 900 طرح برای دبیرخانه ارسال شده که از این بین 200 طرح خیابانی برای 10 منطقه استانی در نظر گرفته شده است و قرار براین شده که 10 گروه نمایش خیابانی و 15 گروه صحنه‌ای در جشنواره حضور پیدا کنند.

هم چنین رییس امور انجمنهای ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان، در این رونمایی تأکید کرد: جشنواره تئاتر بسیج هیچگاه به دنبال موازی کاری نبوده و نخواسته وظیفه نهادهای مسئول فرهنگ و هنر را به دوش بکشد؛ بلکه به رصد نقاط خالی پرداخته و با همکاری متولیان امر کمک به رفع مشکلات کرده است.

وی یکی از مشکلات امروز عرصه تئاتر کشور را در بحث ادبیات نمایشی و متون تئاتری به شمار آورده و گفت: ما احساسمان این است که برای برون‌رفت از بحران فقدان نمایشنامه تربیت مجموعه چهره انقلابی است تا آثار جدیدی خلق کنند و در سنوات بعدی نیز این آثار را کیفی سازند./872/102/ب3

ارسال نظرات