۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۷۲۳۹۳
آیت الله مظاهری:

اسرائیل با همدستی آل سعود در امور مسلمانان کارشکنی می کند

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به منقولات تاریخی صدر اسلام، گفت: اسرائیلی های امروز همچون یهودیان صدر اسلام که با همراهی برخی از مسلمانان کارشکنی می کردند، با همدستی سعودی در حال کارشکنی در امور مسلمانان است.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: حکومت پهلوی مورد غضب خداوند واقع شد.

وی در ابتدا با مروری بر مبحث روزهای گذشته که راجع به خطر منافقان بود، افزود: منافقان در صدر اسلام بالاترین ضررها را به دین و مسلمانان وارد کردند ولی پیامبر(ص) مأمور بودند که با آنها به صورت صلح آمیز رفتار کنند.

حضرت آیت الله مظاهری در تفسیر آیه چهاردهم سوره بقره که می فرماید «وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَى شَیَاطِینِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَکُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ» اظهار کرد: در منقولات تاریخی آمده است که قبل از بعثت پیامبر(ص) سه دسته یهودی با ادعای ایمان آوردن به پیامبر خاتم که در تورات به مبعوث شدن آن وعده داده شده بود، در مدینه ساکن شدند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: یهودیان ساکن شده در مدینه به سبب ثروت و سیاست قدرتمندی که داشتند، بعد از مدتی مدینه را تصاحب کردند و با همکاری قبایل بزرگ مدینه در امور شهر مدینه دخل و تصرف می کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: زمانیکه پیامبر(ص) مبعوث به رسالت شدند همه سه قبیله یهودی به پیامبر(ص) ایمان آوردند ولی در میان آنها عده ای منافق وجود داشت که با حضور پُر رنگ در نمازهای جماعت و جنگهای مختلف در میان مردم جایگاهی پیدا کرده بودند، البته حضور آنها در جنگها برای کارشکنی و تضعیف سپاه اسلام بود.

وی اظهار کرد: زمانیکه پیامبر(ص) با کارشکنی منافقان مواجه شدند به آنها فرمودند، اگر نمی خواهید ایمان بیاورید ما را از تصمیم خود مطلع کنید، آنها در پاسخ پیامبر(ص) عرضه داشتند هر دو زیر پرچم اسلام باشیم ولی کاری به یکدیگر نداشته باشیم، این قرارداد لفظی تا مدتی پا برجا بود ولی ناگهان منافق گری منافقان رو افتاد تا جایی که تصمیم به قتل پیامبر(ص) گرفتند.

حضرت آیت الله مظاهری در تشریح شخصیت منافقان با استناد به آیات قرآن، گفت: شخصیت خطرناک منافقان به گونه ای بود که زیر پرچم اسلام حضور داشتند و از پیامبر(ص) و اسلام دفاع می کردند ولی با جدا شدن از پیامبر(ص)، به جمع کفار می پیوستند و به اسلام و مسلمین بی احترامی می کردند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در آن زمان عده ای از مسلمانان با منافقان همراه می شدند و در کارشکنی آنها نقش داشتند، همین الآن هم این اسرائیلیهای جنایتکار بسیار به اسلام و مسلمانان ظلم می کنند و با عده ای از این عربها در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی ارتباط صمیمی دارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: بعد از اینکه پیامبر(ص) در مقابل منافق گری منافقان صبر پیشه کردند و چیزی نگفتند، منافقان کم کم توطئه کردند و تصمیم به قتل پیامبر(ص) گرفتند، خداوند نیز بعد از این جریان موجبات فروپاشی این سه طائفه را به صورت کامل فراهم کرد.

وی با توجه به سخنان مرحوم آیت الله اراکی اظهار کرد: آقای اراکی در خطبه های نماز جمعه می گفتند، خداوند حلم دارد ولی سخت گیر است، ایشان در زمان طاغوت نمی توانست مسائل سیاسی را مطرح کند ولی این سخنانش را خطاب به محمد رضا شاه می گفت.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه حکومت پهلوی مغضوب خداوند واقع شد، گفت: استکبار جهانی شاه را روی کار آورد و جنایتهای زیادی را مرتکب شد ولی ناگهان حکومت 50 ساله پهلوی ظرف مدت دو ساعت به شکل کامل از بین رفت./201/867/ب1

ارسال نظرات