۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۷۲۵۹۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

قیام 19 دی تجلی دشمن شناسی و بصیرت بالای مردم در دفاع از ولایت بود

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نوزدهم دی 56 درک بالای مردم در دشمن شناسی و بصیرت را ثابت کرد، گفت: این روز تاریخی، روز بیداری ملت ایران در دفاع از روحانیت و شکست توطئه های رژیم گذشته بود.
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به سالروز قیام نوزدهم دی ماه مردم ولایتی قم در جریان اهانت به امام خمینی(ره) در یکی از روزنامه های آن دوران، گفت: 19 دی حرکت خودجوش مردم علیه ظلم و بی عدالتی حکومت طاغوت بود.

وی با بیان این که قیام مردمی 19 دی بسترهای لازم را برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی فراهم کرد، افزود: این هوشیاری و بصیرت بالای مردم قم موجب آغاز حرکت های مردمی بسیاری در سایر نقاط کشور شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) از قیام نوزدهم دی مردم قم به عنوان ریشه انقلاب یاد کردند، گفت: این حضور خودجوش مردم قم موجب زدن جرقه اصلی حرکت های رسمی و ماندگار انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که تحقق اسلام ناب و نظامی توحیدی در جامعه مهم ترین هدف ملت ایران در  دهه های اخیر بوده است، افزود: در این مسیر مهم همواره علما، مراجع دینی و روحانیت پیشگام بوده و مردم را در رسیدن به اهداف متعالی خود یاری داده اند.

وی با بیان این که حماسه 19 دي سال 56 فصل جديد حرکت خودجوش از بصیرت و ولایت مداری مردم در دفاع از روحانیت و ولایت فقیه بود، تصریح کرد: مردم در این روز ثابت کردند که همواره در کنار علما و روحانیت از اسلام ناب و آرمان های آن حراست و پشتیبانی خواهند کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مردم در 19 دی سال 56 ثابت کردند که همواره پشتیبان ولایت فقیه خواهند ماند، خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت سال ها از پیروزی انقلاب، مردم کشورمان همچنان با اقتدار از جایگاه ولایت و رهبری حراست و پشتیبانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که نوزدهم دی 56 درک بالای مردم در دشمن شناسی و بصیرت را ثابت کرد، گفت: این روز تاریخی، روز بیداری ملت ایران در دفاع از روحانیت و شکست توطئه های رژیم گذشته بود.

استاد حوزه علمیه مازندران از قم به عنوان پایگاه معنوی انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که بسیاری از حرکت های مهم انقلاب اسلامی از این شهر مقدس آغاز شد، تصریح کرد: حضور مضجع مقدس حضرت معصومه(س)، مراجع عظام تقلید، علما، روحانیت و حوزه های علمیه بر عظمت این شهر مهم افزوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آغاز مبارزات امام خمینی(ره) علیه رژیم فاسد پهلوی از شهر مقدس قم بود، خاطرنشان کرد: همواره حرکت های مردمی که در قم صورت می گرفت اثرگذاری بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نهضت و پس از آن استحکام پایه های انقلاب اسلامی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که پس از قیام 19 دی مردم قم، امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و دامنه آن در سراسر کشور گسترش یافت، افزود: مردم قم در این روز تاریخی با بصیرت و آگاهی بالا، حمایت خود را از رهبری نهضت و ارزش های والای دینی نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حماسه تاریخی 19 دي سال 56 مردم قم مبتني بر دفاع غيرتمندانه مردم از ارزش هاي ديني و پاسخ محکمي در مقابل دين زدايی رژیم منحوس پهلوی بود، تصریح کرد: مردم قم با آن قیام عظیم خود پاسخ محکمی به اهانت صریح آن ها به مقام مرجعیت و آرمان های اسلامی دادند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران قیام نوزدهم دی مردم قم را سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 دانست و خاطرنشان کرد: قیام مردم قم در چنین روز مهمی به عنوان یک برگ زرین درگی در کتاب پر افتخار انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید ابعاد مختلف این قیام مردمی و اثرگذار برای عموم جامعه به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین شود، بیان داشت: متأسفانه آن طور که شایسته بود هنوز ابعاد مختلف این حماسه ماندگار مردمی که بستر ساز پیروزی نهضت عظیم امام راحل شد برای جامعه امروز تبیین نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که مردم کشورمان در همه حال پشتیبان ولایت فقیه بوده و هستند، گفت: ملت بزرگ ایران در دفاع از جایگاه ولایت با کسی تعارفی ندارند و این مسأله در سه دهه اخیر به خوبی اثبات شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران ولایتمداری را یکی از مهم ترین شاخصه های ملت بزرگ ایران توصیف کرد و با بیان این که مردم کشورمان در سایه رهنمودهای ولایت و رهبری به پیشرفت های گسترده دست یافتند، افزود: اگر مدیریت و رهنمودهای ولایت و رهبری نبود، اقتدار و عظمت امروز کشور را نداشتیم.

وی با بیان این که مردم کشورمان ثابت کردند در همه حال پشتیبان ولایت هستند و حتی لحظه ای این جایگاه ارزشمند را رها نخواهند کرد، گفت: ملت بزرگ ایران در آزمون های مختلف سربلند بیرون آمدند و ثابت کرده‌اند، اگر لحظه‌اي اين انقلاب احساس خطر کند تا آخرين قطره خون از آرمان‌هاي انقلاب دفاع خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که شهر مقدس قم در تاريخ انقلاب همواره به عنوان پايگاه اصلي و سازمان دهنده قيام و مبارزه عليه نظام ستم شاهی به شمار مي‌رفته است، افزود: مردم اين شهر مقدس همواره در راستاي اهداف و آرمان هاي امام خميني(ره) حرکت کرده و پشتيبان ولايت فقيه و انقلاب اسلامي هستند./950/302/ب2

ارسال نظرات