هدف جشنواره کالاهای فرهنگی استانداردسازی محصولات است
به گزارش خبرگزاری رسا، امیدعلی مسعودی درمورد کیفیت و کمیت آثار داوری شده در جایزه کالاهای فرهنگی گفت: در این بخش کتاب، دائره المعارف، مقالات و پایاننامههایی مورد مطالعه قرار گرفت که از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار بود و نتایج، برای شرکتکنندگان دوره بعد ایجاد علاقه میکند. بر این اساس جشنواره با استقبال و موفقیت بیشتری در آینده به کار خود ادامه خواهد داد.
وی معیارهای داوری در بخش پژوهش را چنین برشمرد: آثار براساس طراحی ایرانی –اسلامی در کالاهای فرهنگی با معیار کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، صنعت فرهنگ، مهندسی فرهنگی و ادبیات مصرف کالاهای فرهنگی داوری شد.
داور بخش پژوهش در مورد روند اجرایی جشنواره تصریح کرد: یکی از اهداف دومین جایزه کالاهای فرهنگی استاندارد سازی محصولات فرهنگی است، که موجب تمایز و تفاوت این جایزه با دیگر جشنوارهها شده است. در دیگر جشنوارهها استانداردسازی دیده نمی شود و به بررسی آثار پرداخته می شود اما یکی از دغدغه و اهداف اجرای دومین کالاهای فرهنگی بحث استاندارد سازی است.
مسعودی در باره استانداردسازی کالاهای فرهنگی تاکید کرد:سازمان بین المللی استاندارد ISO فاکتورهایی برای استاندارد کالاهای فرهنگی ارائه کرده است و بهتر است درآغاز راه این جشنواره تولید کنندگان را با مباحث استاندار آشنا کرده و دبیرخانه جشنواره استاندارها را پس از ترجمه در اختیار تولید کنندگان قرار دهد تا با شناخت کافی از استاندارد این محصولات را تولید کنند.
نماینده سازمان ملی استاندارد، دو فاکتور مهم برای بالا بردن کیفیت کالاهای فرهنگی را استاندارد سازی و ایجاد رقابت دانست و ادامه داد:زمانی کالاهای فرهنگی از مرز ملی عبور کرده و به سمت بین المللی شدن می رود که در مرحله اول از استاندارد، کیفیت و کمیت برخوردار باشد و رضایت مخاطب را برآورده کند.
گفتنی است؛ دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی-اسلامی از ۲۰ الی ۲۲ دی ماه سال جاری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد. همچنین نشست خبری این جشنواره صبح روز دوشنبه ساعت ۹ با حضور نمایندگان رسانه های گروهی در محل کانون برگزار میشود./872/102/ب3