۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۷۳۵۷۳
استاد حوزه علمیه:

قدردانی از هاشمی قدردانی از انقلاب است

حجت الاسلام نجف زاده با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی شخصیت بزرگ نظام اسلامی، مفسر قرآن و خادم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود، گفت: قدردانی از هاشمی قدردانی از انقلاب است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نجف آقازاده، مسؤول دفتر آیت الله مکارم شیرازی امروز در مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراغه با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی شخصیت بزرگ نظام اسلامی، مفسر قرآن و خادم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود، اظهار داشت: قدردانی از هاشمی قدردانی از انقلاب است.

وی ادامه داد: آغاز حیات و زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی از حوزه های علمیه بود و سالها در خدمت اسلام و انقلاب قرار داشت و در نهایت در راه خدمت به انقلاب، مردم مسلمان ایران و اسلام جان باخت و تا آخر انقلابی ماند و از انقلاب حمایت و صیانت کرد  و  دغدغه حقیقی او مردم و نظام اسلامی بود.

مسؤول دفتر آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی دانش آموخته  مکتب سیاسی و الهی امام خمینی(ره) بود، صریح کرد: وی از سال 1337 و از همان آغاز مبارزات انقلابی تا پیروزی انقلاب اسلامی متحمل رنجهای بسیاری در مسیر مبارزه با رژیم ستمشاهی شد و هیچ گاه از مبارزه و رژیم پهلوی دست برنداشت.

وی با اشاره به نقش بی بدیل یار دیرین انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: وی در سالهای مبارزه با رژیم ستم شاهی نقشی اساسی و در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سمتهای مختلف به ویژه در دوران جنگ جایگاهی اساسی و ویژه داشت و در کسوت جانشینی فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ نقش بارز، مهم و تعیین کننده داشت.

حجت الاسلام آقازاده با اشاره به سختیها و مرارتهای وی در دوران مبارزات سیاسی و انقلابی، خاطرنشان کرد: آیت الله حاج اکبر هاشمی رفسنجانی در مسیر مبارزات انقلابی با رژیم طاغوتی پهلوی بارها راهی زندان شد و زیر سخت ترین شکنجه های ساواک قرار گرفت اما از مبارزه دست برنداشت.

وی با بیان اینکه این مرد بزرگ از همان آغاز مبارزات انقلابی در کنار امام راحل و رهبر انقلاب حضور داشت، گفت: آیت الله رفسنجانی از جان خود برای این انقلاب مایه گذاشت و از جان گذشت و هیچ گاه انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب را تنها نگذاشت.

مسؤول دفتر آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بسیاری از بدخواهان بودند که وی را متهم به تقابل با رهبری می کردند اما با مرگ وی تمام این توطئه ها رنگ باخت و حقیقت آشکار شد، وی همیشه تأکید داشتند که بر دو چیز معامله نخواهم کرد، یکی رهبری معظم انقلاب است و دیگری انقلاب اسلامی ایران است.

وی مرگ آیت الله حاج اکبر هاشمی رفسنجانی را یک ضایعه بزرگ و دردناک برای نظام و انقلاب دانست و ابراز داشت: پیام اخیر رهبر انقلاب در تسلیت درگذشت این عالم و مجاهد انقلاب، حاکی از نزدیکی و محبت بین این دو شخصیت بزرگ انقلابی است، اما عده ای باز دست از فتنه انگیزی و تفرقه بر نمی دارند.

حجت الاسلام نجف زاده با بیان اینکه امروز وظیفه ما تبعیت از مراد این مردم بزرگ، یعنی رهبری معظم انقلاب است، افزود: امروز آیا تهمت زنندگان شرمنده نیستند، باید امروز بر پیرامون رهبری انقلاب جمع شویم و اجازه ندیم ولایت فقیه آسیب ببیند، باید پیرو ولایت فقیه باشیم تا به کشور آسیبی وارد نشوید./203/854/ب1

ارسال نظرات