۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۰۰۹

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی در شاهرود برگزار شد

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی ستاد مردمی این آیین و با حضور امام جمعه، فرماندار، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در شهرستان شاهرود برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، آیین گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان، خانواده شهدا و ایثارگران، روسای ادارات و دستگاههای اجرایی، خدماتی، نظامی و انتظامی به میزبانی حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود در حالی برگزار شد که خاطره گویی، سخنرانی درباره روند پیروزی انقلاب و شخصیت آن مرحوم و مداحی در زمره برنامه های این مراسم بودند که برگزاری آن را ستاد مردمی ارتحال آیت الله هاشمی برعهده داشت.

امام جمعه موقت شاهرود در این مراسم با بیان اینکه آیت الله هاشمی از یاران قدیمی امام خمینی(ره) بود، گفت: آن مرحوم عمر خود را در راه انقلاب و مجاهدت های فراوان برای پیروزی آن در کنار حفظ ارزش های اسلامی گذاشتند و امروز حضور مردم در آئین تشییع پیکر وی و همچنین مراسم مختلفی که در جای جای ایران اسلامی برگزار می شود، مبین قدرشناسی مردم از آن مرحوم است.

حجت الاسلام حمید عبدالهیان با بیان اینکه مردم خدمتگزاران خود را در نظام اسلامی فراموش نمی کنند، ابراز داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی فاصله مردم و مسئولان تا آنجا کاهش یافته که مردم ما این چنین برای قدرشناسی از یک عنصر تاثیرگذار و مبارز در انقلاب اسلامی به میدان می آیند.

وی افزود: هاشمی رفسنجانی از نام هایی است که در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تاثیر بسزا داشت و این امر در حافظه مردم ما باقی بوده و خواهد ماند.

آیت الله هاشمی شاگرد و یار خستگی ناپذیر امام بود

رییس تبلیغات اسلامی شاهرود همچنین با اشاره به سابقه طولانی مبارزاتی هاشمی رفسنجانی در تمام عرصه های پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آن مرحوم چه پیش و چه پس از انقلاب همواره در صحنه حضور داشت و زحمت های زیادی را برای پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شدند.

حجت الاسلام عبدالهیان ضمن گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی، از آن مرحوم به عنوان مبارزی نستوه یاد کرد و بیان داشت: هاشمی رفسنجانی در زمره نخستین یاران امام خمینی(ره) بود که در دوران طلبگی در کنار افتخار درس پذیری از آن مرجع عالیقدر جهان اسلام، در عرصه های مبارزه نیز در کنار امام(ره) بودند.

وی افزود: آن مرحوم چنان سابقه درخشانی از مبارزات بر جای گذاشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام درگذشت وی، از او به عنوان دوست دیرین و همسنگر مبارزات یاد کردند که نشان دهنده جایگاه والای آن مرحوم از دیدگاه معظم له است./977/102/ب2

ارسال نظرات