۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۴۳۴۰
نخستین یادواره شهدای صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان مطرح شد؛

قرآن تنها منشور تشخیص حق از باطل/ جبهه امروز ایران اسلامی اقتصاد مقاومتی است

​نخستین یادواره شهدای صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با حضور مسؤولان استانی و خانواده های معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) بندرعباس برگزار شد.
یادواره یادواره  یادواره قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه شامگاه دوشنبه در نخستین یادواره شهدای سازمان ها و شرکت های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان که در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد خطاب به خانواده شهدا و مسؤولان، گفت: ما درک نکردیم که شما بزرگواران چه کشیدید و چه می کشید؟ شماها برای اسلام و ولایت حاضر شدید جان مایه حیات خود که همان فرزند و شوهرتان بودند را تقدیم اسلام و نظام کنید اما شما بزرگواران بدانید که ما بر حقیم و این پیروزی محقق خواهد شد.

وی افزود: مردم استان هرمزگان در دو جبهه شهدایی را تقدیم اتقلاب و کشور کرده اند که این افتخاری بس بزرگ برای مردم استان است، هرمزگان هم در زمین و هم در دریا عزیزانی را تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شهدا دو افتخار بزرگ ملی و ماندگار دارند، تصریح کرد: نخست اینکه شهدا برای اسلام و مظاهر اسلام و همچنین جمهوری اسلامی ایران جان دادند و دیگر اینکه به خاطر وطن و ناموس خود ایثار و فداکاری کرده اند که این افتخاری بس برای آن بزرگواران است.

سردار تنگسیری با تأکید بر اینکه دنیای کفر به هیچ وجه ما را نمی پذیرد و از ما راضی نمی شود تا اینکه جان و دین ما را بگیرد، گفت: دشمن با اقلیت های ما راضی نمی شوند و به بهانه های مختلف و متعددی پیش می رود تا تمام هستی ما را بگیرد.

وی گفت: رییس جمهور آمریکا اعتراف کرده که قانونی کردن هم جنس بازی یکی از افتخارات هشت سال مسؤولیت اش است، اما بداند که مسیر را اشتباه رفته است، خدا و رسولش و کتاب آسمانی قرآن مسیر را برای همگان روشن کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه باید با دلگرمی از تنها منشور که همان کتاب حق است در برابر استکبار جهانی بایستیم، گفت: حرکت در مسیر قرآن، ترس و واهمه را از انسان دور می کند چرا که قرآن تنها منشور تشخیص حق از باطل است.

دریادار تنگسیری تصریح کرد: اگرچه مسیر حق سختی و مشقت هایی دارد ولی با پیروی از قرآن و آموزه های دینی می توان به راحتی از این مسیر سخت عبور کرد.

خون شهیدان جامعه را زنده نگه می دارد

در ادامه این یادواره، جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: شهدا همه وجود خود را در راه اعتلای جامعه و حفظ نظام و انقلاب تقدیم کرده اند و شهادت بالاترین نوع ایثار و فداکاری است.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) می فرمایند «هیچ نیکی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد»، عنوان کرد: شهادت در راه خدا نهایت نیکی هاست و شهادت درجه بسیار بالایی است به طوری که حضرت علی (ع) از خداوند متعال جایگاه شهدا را طلب کرده است.

وی ادامه داد: شهدا در جایگاهی قرار دارند که بالاتر از این جایگاه کسی قرار نگرفته و به دلیل حقی که شهید بر جامعه دارد و خانواده شهدا نیز در تربیت این شهیدان بزرگوار نقش داشته اند باید از آنها تجلیل کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: شهدا همه وجود خود را در راه اعتلای جامعه و حفظ نظام و انقلاب تقدیم کرده اند و شهادت بالاترین نوع ایثار و فداکاری است.

جادری تصریح کرد: جامعه ای که در آن خون شهید جاری باشد جامعه ای زنده است و خون شهدا راه اسلام را حفظ کرده و تداوم بخشیده است.

وی تصریح کرد: دین اسلام شجره طیبه ای است که از خون شهدا سیراب شده و ما باید قدردان شهدا و خانواده های آنان باشیم که توانستند این میراث را برای ما زنده نگه دارند.به فرموده حضرت محمد(ص) بالاتر از هز کار خیر و نیک باز نیکی است اما بالاتر از شهادت در راه خدا هیچ نیکی وجود ندارد شهادت بالاترین نیکی است.

امروز جبهه ما اقتصاد است

حسین هاشمی تختی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در یک برهه ای از زمان در جبهه نظامی با دشمن جنگیدیم و پیروز میدان شدیم هم اکنون نیز در جبهه اقتصادی هستیم.

وی افزود: امروز جبهه ما اقتصاد است، دشمن از این زاویه می خواهد به ما ضرر و زیان برساند از این رو همه ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در حوزه اقتصاد و در مقابل تهدیدات دشمن بایستیم و مقاومت کنیم و در زمینه های مختلف اقتصادی خودکفا باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر بتوانیم اقتصاد مقاومتی را اجرایی و نهادینه کنیم به طور قطع می توانیم در برابر فشارهای دشمن همچون دیگر عرصه ها سربلند باشیم، اقتصاد لرزان و ناپایدار در برابر دشمن به شکست محکوم است.

هاشمی تختی گفت: اقتدار ما دفاع ماست اگر در زمینه اقتصاد مقاومتی موفق شدیم در برابر تهدیدات دشمن موفق هستیم، اگر مقتدرانه پشت میز مذاکره  می نشینیم و مذاکره می کنیم به دلیل اقتدار نظامی و حضور نیروهای ایران اسلامی در کشور سوریه است.

وی ادامه داد: وابسته بودن امنیت ملی ما به کشور سوریه یکی از دلایل حضور نیروهای مقتدر ایران اسلامی در این کشور است، ما به دو دلیل نیروهای خود را به کشور سوریه اعزام کردیم یکی اینکه تدبیر انتقال جبهه جنگ به سوریه و دیگری بر اساس آموزه های دینی و فرهنگ عاشورا که با تبعیت از قیام سرخ حسینی که هر جا مظلومی نیاز به کمک داشت بشتابیم و در برابر ظلم بایستیم و نسبت به مظلومان بی تفاوت نباشیم.

رییس مجمع نمایندگان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت باید تولید و صنعت را بیش از پیش رونق دهیم که از وظایف اصلی ماست، استان هرمزگان استانی غنی بوده و با استفاده از پتانسیل های موجود در آن می توان اقتصاد کشور را نهادینه کرد.

هاشمی تختی بیان کرد: مصوبات خوبی درباره خانواده شهدا در مجلس داشتیم از جمله این که 25 درصد از ظرفیت خانواده رزمندگان و شهدا در دانشگاه ها استفاده شود و دیگر اینکه برای خانواده معزز این بزرگواران 25  سال خدمت درنظر گرفته شد و پس از طی کردن دوران خپمت می توانند بازنشست و یا به خدمت ادامه دهند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: یکی از مباحث مطروحه دیگر در مجلس استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی در اشتغال صنایع استان است و مقرر شد در صورت مساوی بودن شرایط اولویت با نیروی بومی استان باشد.

گفتنی است، بیان خاطرات جبهه و جنگ توسط سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و حجت الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان، قرائت شعر، رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قنبر زارع تازیانی و تجلیل از خانواده های معزز شهدا از جمله برنامه های نخستین جشنواره شهدای صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در بندرعباس بود./851/200/ب2

ارسال نظرات