۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۴۷۹۸
با حضور آیت الله علما؛

نشست مجمع نمایندگان استان کرمانشاه برگزار شد

نشست مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با حضور آیت الله علما در راستای بررسی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه برگزار شد.
مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ظهر امروز نشست مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با هدف بررسی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه در دفتر امام جمعه استان برگزار شد.

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این نشست ابراز داشت: واگذاری پالایشگاه کرمانشاه آمار بیکاری استان را بسیار بالا برده و اقدامی مخرب برای استان خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه آماری بیکاری در استان بسیار بالا بوده و با واگذاری پالایشگاه بیش از هزار نفر دیگر به این آمار بیکاری افوزده می شوند و این در حالی است که زمین پالایشگاه در نقطه ای خوب واقع شده اما با قیمتی بسیار ناچیز به فروش رفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت پروژه پالایشگاه کرمانشاه و زمین های آن قابل واگذاری نبوده و اکنون واگذاری این زمینها جای بسی تأمل است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مجمع نمایندگان استان برای بهبود وضعیت استان در برنامه ششم توسعه بیان داشت: متأسفانه توجه کمی به سوی مناطق مرزی و جنگ زده صورت می گیرد که در صورت تحقق این برنامه اتفاقات مثبت و سازنده ای در مناطق محروم و مرزنشین صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: لابی های قدرتمندی به دنبال سودجویی از پروژه های کشوری وجود دارد که متأسفانه موجب تضییع حقوق مردم و بیت المال می شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با ذکر مثالی تأکید کرد: در شهرستان سنقر و کلیایی معدن آهنی به مساحت 43 هکتار وجود دارد که ثبت رسمی آن به نام وزیر صنعت است، چنین اسنادی نشان دهنده مافیای قدرتمند در سرمایه گذاری های عظیم کشوری است.

وی افزود: در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه نیز طبق روال دیگر سرمایه گذاری های کلان، یک مافیای استانی و یک مافیای کشوری در پشت پرده فعال هستند، این پالایشگاه سه سال پیش ارزشی بالغ بر هزار و 100 میلیارد تومان داشت اما با گذشت زمان با کمال تعجب شاهد نزول قیمت آن در زمان واگذاری تا 180 میلیارد تومان هستیم.

حجت الاسلام حسینی کیا مطرح کرد: متأسفانه این امر نشان دهنده ناکارآمدی مدیران استانی است تا جایی که در زمینه رشد بودجه درخواستی نیز استان کرمانشاه با 11 درصد آخرین استان کشور است در حالی که میزان پرداخت مالیات در استان کرمانشاه بالاترین میزان مالیات در کشور یعنی 3/27 درصد است.

شهاب نادری نماینده منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان داشت: متأسفانه دولت ضربات بدی به استان کرمانشاه وارد کرده که حتی قابل مقایسه با هشت سال دفاع مقدس نیست، من این دولت را دولتی صادق و راستگو نمیدانم.

نماینده منطقه اورامانات ادامه داد: متأسفانه بارها شاهد وعده های دروغ دولت به مردم هستیم، مدیران استانی نیز منفعلانه عمل کرده و در راه پیشرفت استان قدم مؤثری بر نمی دارند.

وی ابراز داشت: امروز که اکثر نقاط کشور از مناطق آزاد تجاری بهره مند شده اند استان کرمانشاه از این مناطق آزاد نیز بی بهره است، واگذاری پالایشگاه کرمانشاه آمار بیکاری استان کرمانشاه را اسفناک تر از گذشته خواهد کرد.

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز در این نشست ابراز داشت: متأسفانه این اصل 44 بهانه ای شده است برای  دولت که به استناد این اصل از اجرای بسیاری از وظایف خود شانه خالی کنند، متأسفانه دولت در این زمینه کارشکنی کرده و برای توقف حرکت روبه جلو پالایشگاه در حال تلاش است.

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاش های آیت الله علما در راستای حفظ ارزش های استان تقدیر کرد و گفت: موضع گیری آیت الله علما در خصوص دانشگاه رازی جدیت و دلسوزی ایشان را نسبت به امور استان نشان داد و در زمینه پالایشگاه نیز پیگیریهایی جدی داشته است.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در ادامه بیان داشت: متأسفانه وزیر نفت سیاست های غلطی در راستای زمین گیر کردن پالایشگاه های کشور را پیش گرفته که آسیب جدی به اقتصاد نظام می رساند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نفت سیاست خام فروشی نفت را در پیش گرفته و این خلاف تفکر اقتصاد مقاومتی و دستورات رهبر معظم انقلاب است.

این مسؤول در پایان گفت: ما به شدت با واگذاری پالایشگاه مخالف هستیم و تجربه های بدی نیز از واگذاری داریم که می توان به کارخانه های نساجی ، پشم ریسی غرب اشاره کرد که با واگذاری امروز دیگر اثری از آنها نیست، پالایشگاه کرمانشاه  درصورت حمایت دولت دارای ظرفیت بالای سوددهی است که در صورت واگذاری آن نه تنها اشتغال بلکه بخشی از اقتصاد کشور به باد خواهد رفت./857/202/ب2

ارسال نظرات