۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۷۵۰۲۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

رسانه‌ها نقش مهمی در شناساندن امامزادگان به مردم دارند

عضو هیأت عملی جامعة المصطفی بر ضرورت تکریم امامزادگان تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید در معرفی و شناساندن امامزادگان برنامه‌های مناسب را تولید کنند تا اینکه نسل جوان با سیره این بزرگواران آشنا شوند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص)، در مراسم بزرگداشت حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) که در چهل اختران قم برگزار شد، بر ضرورت تکریم امامزادگان تأکید کرد و گفت: مقام امامت از سوی خدا تعیین می‌شود و امامان مسؤول ابلاغ پیام به مردم هستند و خود آنها در تعیین امامت هیچ نقشی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: امامان دارای فرزندانی بودند که به مقام امامت نرسیده‌اند، اما دارای مقام والای علمی و معنوی بودند.

وی با بیان اینکه برخی از امامزادگان دارای مقام‌های ویژه‌ای هستند، ابراز کرد: برخی از امامزادگان عالم و فقیه، مبارز سیاسی، مهاجر و تابع امام زمان خویش بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی عالم، فقیه و محدث است و بیش از 117 حدیث از وی نقل شده است، فعالیت سیاسی و مبارزه سیاسی فراوانی داشت و ایشان اعتقاد به امامت امام معصوم در زمان خویش بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سیره زندگانی و ویژگی حضرت موسی مبرقع (ع) اشاره و بیان کرد: امام جواد(ع) جوان‌ترین امام و دارای کوتاه‌ترین زمان امامت بوده است و از ایشان دو فرزند به نام هادی و موسی باقی مانده است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) با بیان اینکه حضرت موسی مبرقع «مهاجر الی الله» بود، گفت: ایشان به شهر سامراء، کوفه و قم هجرت کرده و ایشان محدث بزرگی بوده است و بسیاری از روایت‌ها را نقل کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت موسی مبرقع(ع) برای نشر معارف شیعی در دوران عباسی مبارزات سیاسی سختی را انجام داده‌ است، بیان کرد:  متأسفانه ایشان از سوی برخی افراد در کتاب‌های تاریخ مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است و برخی روایات جعلی و نادرست در مذمت ایشان در برخی منابع وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه تاریخ وفات ایشان در منابع تاریخی ثبت شده است، گفت: حضرت موسی مبرقع(ع) بیش 40 سال در شهر قم حضور داشته است و در این مدت منشأ خدمات علمی و فرهنگی بسیاری در این شهر بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 440 در شهر قم مدفون هستند، ابراز کرد: علما و بزرگان دینی همچون آیت‌الله مرعشی نجفی اهتمام ویژه‌ای به زیارت امامزادگان داشته‌اند و در این دوران آیت‌الله صافی گلپایگانی بر زیارت امامزادگان همت ویژه‌ای دارد.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) با ابزار تأسف از اینکه رسانه‌ها در شناسایی امامزادگان به درستی عمل نکرده‌اند، عنوان داشت: مناسب است رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در معرفی و شناساندن این امامزادگان از جمله حضرت موسی مبرقع(ع) برنامه‌های مناسب را تولید کنند تا اینکه مردم و نسل جوان با سیره این بزرگواران آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به برپایی همایش حضرت خدیجه(س) در شهر قم اشاره و ابراز کرد: دبیرخانه دائمی همایش حضرت خدیجه(س) و مادران امامان در قم تشکیل شده است و سعی داریم هر دو سال یک‌بار این همایش را برای یکی از مادران معصومان برگزار کنیم./998/پ202/ب1

ارسال نظرات