۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۷۵۲۳۳
رییس ستاد اقامه نماز مازندران:

ترویج فرهنگ دینی راه مقابله با هجمه های دینی و فرهنگی است

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که امروز آسیب های بسیاری نسل جوان جامعه ما را تهدید می کند، گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی بهترین راه مقابله با هجمه های دینی و فرهنگی است.
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران شنبه شب در جلسه شورای اداری بهشهر با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی دارای علل مختلف بوده است که اعتقادات دینی، وحدت و ولایت و رهبری از مهم ترین عوامل آن است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مشکلات و بحران های بسیاری را پشت سر گذاشته است، افزود: علیرغم همه این این بحران ها این انقلاب همچنان پویا و سرزنده است و جایگاه محوریت را در منطقه منطقه و جهان دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همه ما باید راهی که شهدا و خادمان نظام در پیش گرفته اند دنبال کنیم، تصریح کرد: حرکت در مسیری که شهدا و بزرگان دینی در آن قدم برداشته اند موجب تعالی و سعادت حقیقی نظام دینی خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی از نخستین روز های پیروزی انقلاب دشمنی های خود علیه ملت ایران با توطئه های مختلف آغاز کردند، گفت: در این مسیر شخصیت های بزرگان انقلاب را ترور و به شهادت رساندند، اما قطار انقلاب همچنان در مسیر پیشرفت و تعالی خود را ادامه داد و هیچ گاه از حرکت باز نایستاد.

وی با بیان این که امروز همه ما امانتدار انقلاب و نظام اسلامی هستیم، ادامه داد: باید برای حراست و پاسداری از اسلام و انقلاب از همه ظرفیت های موجود بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز وظیفه سنگینی بر عهده هر ایرانی است، تصریح کرد: امروز ما باید ولایت مدار باشیم نه ولایت معاش و به همین دلیل باید با درک شهید، شهادت و ولایت در مسیر اسلام و انقلاب حرکت کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که امروز آسیب های خطرناکی از سوی دشمن به صورت خزنده تلاش می کنند تا مبانی دینی و اعتقادی جامعه را تضعیف کنند، تصریح کرد: تهاجم و شبیخون فرهنگی امروز بنیان های دینی و فرهنگی کشور را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند به منظور کاهش بحران های فرهنگی و اجتماعی در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز کشورمان با برخی معضلات اجتماعی نظیر طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد روبرو است که باید با برنامه ریزی مناسب این مشکلات را رفع کرد.

وی با تأکید بر این که باید با شناخت صحیح آسیب ها در مقابله و رفع آنها تلاش کرد، بیان داشت: حرکت های منفعلانه در برابر معضلات اجتماعی موجب بروز بحران های جبران ناپذیری در این حوزه ها خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب به نام اسلام داعش پروری می کنند، خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف دشمنان از پرورش و ایجاد گروه های تروریستی نظیر داعش، القاعده و النصره ضربه زدن به اسلام ناب است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که داعش ساخته و پرداخته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای غربی است، بیان داشت: این گروه های تروریستی حافظ منافع صهیونیست ها در منطقه هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که استکبار جهانی با هدف منحرف کردن اذهان عمومی نسبت به قضیه فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی به جنگ و کشتار در منطقه روی آوردند، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای اسلامی به دلیل عدم وحدت و همدلی درگیر بحران های داخلی شده اند و همین مسأله سوء استفاده دشمنان را بیشتر کرده است.

وی با اشاره به این که امروز مهم ترین راه خنثی کردن توطئه های دشمنان وحدت و همدلی در داخل و میان امت اسلامی است، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید به جای دامن زدن به برخی اختلاف نظرها باید به دنبال وحدت و همدلی باشند.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که تنها رمز موفقیت امروز ما روی آوردن به ذات اقدس الهی است، خاطرنشان کرد:  باید با خداوند متعال از روی صدق، پاکی و یکرنگی حرف بزنیم و بدانیم که همواره به پروردگار متعال بدهکار هستیم و باید در برابر ذات اقدس الهی سر تعظیم فرود آوریم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که باید از همه ظرفیت ها به منظور ترویج فرهنگ نماز در جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: نباید در نهادهای دولتی و ادارات شاهد بی توجهی به مسأله اقامه نماز باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعداد نماز خانه های بین راهی در استان پاسخگوی نیاز مسافران نیست، ادامه داد: در سال میلیون ها مسافر و گردشگر از استان های دیگر وارد مازندران می شوند که باید تعداد نماز خانه های بین راهی بر اساس تعداد جمعیت ثابت و شناور استان باشد.

وی با بیان این که برای ترویج مسأله نماز باید از مهد کودک تا دانشگاه ها برنامه ریزی هدفمندی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تنها برنامه ریزی کوتاه مدت و روزمره نمی تواند زمینه رشد و گسترش فرهنگ اقامه نماز را در جامعه به ویژه در میان نسل جوان نهادینه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسأله نماز نباید تنها در خانه ها مورد توجه قرار گیرد بلکه باید این فرضیه مهم دینی در نهادهای دولتی نیز در اولویت نخست باشد، افزود: تاکنون 25 اجلاسیه نماز برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در خصوص نماز رهنمودهای بسیار مهمی را بیان کردند.

وی با بیان این که آشنا سازی و تبیین امر نماز در جامعه باید مورد توجه همگان باشد، خاطرنشان کرد: باید در این خصوص معرفت یابی و معرفت دهی در جامعه صورت گیرد تا شاهد تقویت باورهای دینی در جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آسیب های بسیاری نسل جوان جامعه ما را تهدید می کند، تصریح کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی بهترین راه مقابله با هجمه های دینی و فرهنگی است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که اسلام دینی واقع گرا است و تفکر مادی و معنوی محض را قبول ندارد، گفت: دین مبین اسلام دینی است که هیچ اجباری برای پذیرش دین برای امت خود در نظر نگرفته است./1317/202/ب2

ارسال نظرات