جنگ امروز کشورها اقتصادی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حیدری مدیر کل اداره تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعات وزارت ارشاد، امروز در بیست و دومین نشست تخصصی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها با موضوع «نقش رسانهها در گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی» که در همین مرکز برگزار شد، گفت: در قرن اخیر شرایط جدیدی بر نظام بینالملل حاکم شده که اقتصاد در آن اصل مهمی است.
وی با بیان اینکه رسانهها هر روز با شتاب بیشتر دچار تغییر و تحول هستند و نباید از آن غافل شد، عنوان کرد: رسانه و مطبوعات نقش بسیار مهمی در هر کشور دارند ما باید از این ابزار برای ترویج الگوی ایرانی و اسلامی در جامعه استفاده لازم را ببریم.
مدیر کل اداره تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعات وزارت ارشاد، اظهار داشت: کشور ما از نظر فرهنگی و مذهبی با همسایگان خود رابطه خوبی دارد اما باید رابطه اقتصادی خود را نیز به آنان افزایش دهد.
حیدری بیان داشت: امروز زمان جنگ سخت نیست بلکه جنگ امروز کشورها اقتصادی و بسیار پیچیده است که دولت و ملتها درگیر آن شدهاند.
وی افزود: ما تحریمهای بسیار سنگینی را تحمل کردیم سیاست اقتصاد مقاومتی مسیر برونرفت از این شرایط سخت است که باید کارشناسان سیاسی و اقتصادی آن را به گفتمانی با اندیشه واحد تبدیل کنند.
مدیر کل اداره تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعات وزارت ارشاد با بیان اینکه ما در کشور دیپلمات اقتصادی کم داریم، ابراز کرد: در اقتصاد مقاومتی نیاز به دیپلمات اقتصادی است که به سایر کشورها فرستاده شوند.
حیدری در پایان خاطرنشان کرد: کشور ما در زمینه سیاسی و امنیتی پیشرفت داشته اما در عرصه اقتصادی موفق نبوده است که برای حل این مشکل باید سیاستهای اقتصادی کشور متحول شود./202/807/ب1