۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۷۷۷۰۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران تهران:

حضور زنان در خانواده در اولویت قرار دارد

خانم کریم زاده در همایش طلیعه حضور به تشریح اصول اخلاقی طلاب خواهر پرداخت و گفت: حضور زنان در خانواده بر حضور در جامعه، اولویت دارد؛ نظم باید سرلوحه کار طلاب قرار گیرد و از تجارب علما بهره گیری کنند.
همایش طلیعه حضور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلیعه حضور با حضور جمعی از طلاب خواهر پایه اول شهر تهران در مجمتع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد.

سهیلا کریم زاده معاون فرهنگی حوزه های علمیه استان تهران در ابتدای این همایش اظهار داشت: وظیفه طلاب حوزه علمیه خواهران در تهران که این شهر با تمام شهرهای ایران متفاوت است.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با بیان این که طلاب در صف مقدم اسلام و انقلاب هستند، گفت: مسیری که شما انتخاب کرده اید یعنی داوطلبانه پذیرفته اید که در صف مقدم یادگیری، اشاعه و تبلیغ شعائر و مبانی دین مبین اسلام هستید.

وی ادامه داد: نقش طلاب خواهر در جامعه بسیار مهم و حساس است؛ در مصاحبه ورودی حوزه های علمیه خواهران نیز بر این مهم تأکید می شود.

کریم زاده تصریح کرد: خروجی سطح یک حوزه علمیه خواهران باید ابزاری برای پشتیبانی جامعه دینی باشد؛ در انتهای سطح یک متوجه خواهید شد که در کدام گرایش تبلیغ، آموزش یا پژوهش موفق تر هستید و در هر زمینه ای که انتخاب کردید آگاهانه و با تمام توان حرکت کنید.

وی حضور زنان در خانواده را در اولویت دانست و گفت: حضور در خانه و خانواده مهمترین نقش اساسی دختران و زنان جامعه اسلامی است و دین هم نمی پذیرد که زنان حفاظت از جامعه را بر حافظت از خانواده ترجیح دهند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران افزود: تجربه نشان داده است خواهرانی که از سیره حضرت زهرا(س) در زندگی تبعیت نکرده اند، در مسیر خود موفق نشده اند؛ در بحث رشد علمی، اخلاقی و تهذیبی باید از تجربیات علمای دین استفاده شود.

وی با اشاره به چند نکته اخلاقی تأکید کرد: نظم در کارها از مهم ترین اصلی است که هر شخص باید داشته باشد؛ در این دوران یکی از مشکلات جدی جامعه عدم وجود نظم و انضباط است؛ حوزه علمیه خواهران انتظار دارد که خواهران طلبه نظم را سرلوحه کار خود در مطالعه، حضور در خانواده و جامعه قرار دهند.

کریم زاده احترام و ادب نسبت به بزرگتران را از مهم ترین مسائل اخلاقی دانست و گفت: رعایت ادب و احترام در امورات زندگی فردی و اجتماعی از عوامل موفقیت افراد است؛ اساتید باید تکریم شوند چرا که تجربه و علم سال ها عمر خود را در اختیار طلاب قرار می دهند.

وی در پایان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مسائل اجتماعی دغدغه های بسیاری دارند و بارها بر این مهم تأکید داشته اند؛ طلاب خواهر و تمامی افراد جامعه اگر حتی یک کار کوچک به آن ها واگذار می شود، باید آن را به بهترین وجه انجام دهند./840/پ202/ج

ارسال نظرات