۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۸۲۹۱
امام جمعه آمل:

ترویج فرهنگ کار و تلاش زمینه ساز پیشرفت روزافزون کشور می شود

امام جمعه ‌آمل گفت: افرادی که در عرصه کار و تلاش گام بر می داشتند همواره از سوی پیامبر گرامی اسلام مورد تکریم بودند که جایگاه کار را در جامعه اسلامی نشان می دهد و ترویج فرهنگ کار و تلاش زمینه ساز پیشرفت روزافزون کشور می شود.
آمل آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جشن انقلاب و همایش بزرگ کارگری که به همت انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل در سالن اجتماعات شهید رجایی آمل برگزار شد با گرامی داشت سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: خداوند سبحان کار و تلاش را دوست دارد و در نگاه پیامبر گرامی اسلام نیز بدترین افراد کسانی هستند تن پروری را پیشه خود می کنند.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: بسیاری از بزرگان و علما با دسترنج خود رزق و روزی زندگی را فراهم کرده و در این مسیر ارزنده و گرانقدر به نحو شایسته ای تلاش داشتند.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: خداوند متعال نسبت به کار، تلاش و روزی حلال که از دسترنج انسان حاصل می شود ارزش و اهمیت بسیاری قائل است که ضرورت دارد به این امر مهم توجه کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه به کار و تلاش مقدس و عبادتی ارزنده است که ضرورت دارد توجه ویژه ای به معیشت خانواده داشته باشیم که عملی گرانقدر بوده و خانواده، زن و فرزند مورد احترام است و باید به فکر همدیگر باشیم تا بتوانیم رضایتمندی را فراهم کنیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: انقلاب اسلامی به انسان ها هویت و عزت داده و برای خود زندگی کردن را معنا بخشیده و برخاسته از مردم و برای مردم است که دوام و قوام انقلاب اسلامی نیز به سبب وجود همین مردم می باشد.

وی افزود: افرادی که در عرصه کار و تلاش گام بر می داشتند همواره از سوی پیامبر گرامی اسلام مورد تکریم بودند که جایگاه کار را در جامعه اسلامی نشان می دهد و ترویج فرهنگ کار و تلاش زمینه ساز پیشرفت روزافزون کشور می شود.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: انسانی که می خواهد عزیز و بزرگ شود باید کار و تلاش را سرلوحه امور خود قرار داده و اهتمام شایسته ای در این راستا داشته باشد.

امام جمعه آمل ادامه داد: ترویج فرهنگ کار و تلاش زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی می شود که می طلبد به این امر مهم و ارزنده توجه ویژه ای صورت گیرد.

مسلم مکاری، رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل در این مراسم با گرامی داشت دهه فجر انقلاب و خیرمقدم گویی به مهمانان اظهارداشت: این انجمن در سال 89 با تعداد 71 نفر تاسیس شد اما الان 6 هزار عضو داریم که از این تعداد 3200 نفر بیمه شده و بیش از 2 هزار نفر در صف انتظار بیمه هستند.

وی با بیان این که در استان مازندران 23 انجمن ثبتی داریم که توانستند اثربخشی لازم را داشته باشند، گفت: مازندران پایلوت کشوری کلاس های آموزش ایمنی است که برای 2400 نفر در آمل آموزش داشتیم و این امر در راستای کاهش حوادث ناشی از کار اثربخش بود.

مکاری با بیان این که 13 عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل همیشه پای کار بودند، افزود: تقاضا داریم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در مورد بیمه شهرهای آمل و بابل قدم های شایسته ای بردارند که متضررترین شهرها در بحث بیمه هستیم.

بازرس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور خاطرنشان کرد: جامعه کارگری از نخستین اقشار پیوسته به انقلاب اسلامی بودند و در طول هشت سال دفاع مقدس این امر را ثابت کرده و شهدای بسیاری را تقدیم کردند و این عزیزان با کمترین حقوق اما مانند کوه ایستاده و بعنوان سربازی مشغول خدمت هستند.

کامران اصغری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این مراسم تصریح کرد: انجمن های صنفی برای شکل گیری موانع بسیاری را پشت سر گذاشته و بعد از آن تلاش های ارزنده ای صورت می دهند که در آینده تعداد 6 هزار عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل بیشتر خواهد شد که پیگیر هستیم از طریق نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و کانون انجمن صنفی استان در انتهای سال 95 یا سال 96 سهمیه بیمه بیشتری را دریافت کنیم.

اصغری ادامه داد: انتظار ما این است که در استان مازندران 123 انجمن و کانون قوی داریم سهمیه بیمه بیشتری داشته باشیم و مشکلاتی وجود دارد که نمایندگان مجلس استان واقف بوده و پیگیری لازم را دارند و 46 درصد از صنعت مازندران در آمل است که باید در راستای رفع مشکلات موجود کوشا باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهارداشت: 23450 مورد بازرسی از کارگاه ها داشتیم که هدف از این کار پیشگیری از حوادث و افزایش ضریب رشد ایمنی بوده که بیشتری حوادث در کارگاه های ساختمانی است و ضرورت دارد به امر آموزش و پیشگیری توجه کنیم و حدود 20 هزار نفر ساعت آموزش انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن مشاوران حفاظت فنی و انجمن شرکتهای خدماتی را ایجاد کردیم و داریم به صورت تخصصی فعالیت می کنیم که این انجمن ها ظرفیت بالایی درون خود دارند که باید از آن استفاده شود و شرکت تعاونی مصرف هم می شود راه اندازی کرد که نباید ظرفیت ها را نادیده بگیریم.

اصغری با اشاره به ایجاد سند راهبردی کاهش حوادث ساختمانی و اخذ 40 هزار سهمیه بیمه در استان و ضرورت افزایش این آمار افزود: بیمه تامین اجتماعی بیشتری دغدغه کارگران ساختمانی است و امیدواریم بتوانیم در این خصوص گام های شایسته ای برداریم و در راستای کاهش شدت حادثه ها و آمار حوادث منجر به فوت کوشا باشیم./202/1314/ب1

ارسال نظرات