۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۵۳۷
سلیمی:

بدون قرآن هیچ عزتی در انقلاب نخواهیم داشت

استاد پیشکسوت قرآن با اشاره به ارکان پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بدون قرآن تحقق هیچ عزتی در انقلاب امکان‌پذیر نیست.
سلیمی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم در مراسم تکریم چهره‌های قرآنی سال 1395 با اشاره به اصلی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبری، امت و ایدئولوژی سه رکن اصلی پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب را بزرگمردی از صالحان و پرورش‌یافتگان مکتب قرآن برعهده داشت، افزود: امامی که با نگاه به قرآن زمامداران غاصب جهان را رسوا کرد و با بصیرت قرآنی معادلات سیاسی دنیا را برهم زد. ایشان سیاست‌مدار بود، نه سیاست‌باز. عارف بود اما عرفان او در چارچوب شریعت اسلام قرار داشت.

سلیمی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با شیوه مبارزاتی استثنایی انقلاب را به این جایگاه رساند، گفت: ایشان زمانی که در جبهه استبداد داخلی مبارزه می‌کرد، با دشمنان خارجی نیز می‌جنگید. ایشان با صدور نامه‌ای به رئیس اردوگاه الحاد اعلام کرد که مشکل شما مبارزه با خدا و مقدسات است. به گورباچف فرمود که صدای شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد. این ویژگی‌های رهبری است که پیرو مکتب قرآن بود و قرآن را از کنج عزلت و انزوا به صحنه جامعه آورد.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امت و ملت با بیعت با امام(ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند. این انقلاب بیش از 220 شهید، بیش از 500 هزار جانباز و بیش از 48 هزار آزاده تقدیم کرده است.

وی ایدئولوژی را سومین رکن پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اسلام مبتنی بر رکن قرآن و ولایت بود. نکته مهم و حائز اهمیت این است که رمز دوام و استمرار نظام در گروی تمسک به رهبری، مردم و قرآن است. امروز بحمدالله سکانداری این انقلاب پرعظمت برعهده رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و توسعه فعالیت‌های قرآنی از مطالبات قرآنی معظم‌له است.

سلیمی با بیان اینکه قرآن رسالتی جهانی دارد که برای همه دارای پیامی است، خاطرنشان کرد: اولین پیام قرآن کریم مختص خودِ جامعه قرآنی است. آنها باید در کنار اخلاص و ایثار، مأموریت حفظ جایگاه قرآن و حفظ حرمت آن در جامعه را به‌خوبی عمل کنند.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به اینکه پیام قرآن برای همه قابل تأمل است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه، روحانیت، رسانه ملی و آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه معرفت دینی مردم باید پیشگام باشند. قرائت و حفظ قرآن دروازه ورود به علوم قرآنی است، بنابراین مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که سبک زندگی مردم اسلامی شود.

وی با بیان اینکه پیام قرآن به سایر اقشار جامعه، عمل به دستورات الهی است، گفت: پیام قرآن به دولت و مجلس، حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تخصیص بودجه مناسب است. در این چند سال بودجه قرآنی با فرازونشیب‌های غیرقابل‌قبولی مواجه بوده که فعالیت در امور قرآنی را با مشکل مواجه کرده است.

سلیمی با اشاره به اینکه تحقق همه منویات به حضور و حمایت مردم از فعالیت‌های قرآنی بستگی دارد، بیان داشت: بدون قرآن تحقق هیچ عزتی در انقلاب امکان‌پذیر نخواهد بود، اما با قرآن جای هیچ نگرانی وجود ندارد. از خداوند مسئلت دارم تا قرآنی بیندیشیم، سخن بگوییم و عمل کنیم تا خداوند نیز ما را با قرآن زنده بدارد، بمیراند و محشور فرماید./1325//102/خ

ارسال نظرات