۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۶۹۰
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق کشور تشریح کرد؛

اقدامات سپاه در جهت محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان

سردار مارانی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه عمران روستایی و اشتغال را انجام چهار هزار و 656 پروژه بیان کرد و گفت: میزان اعتبار هزینه شده برای انجام این پروژه‌ها 44 میلیارد و 85 میلیون تومان است.
مارانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق کشور، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این قرارگاه برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) یک مأموریت چند بُعدی را به سپاه محول کرده و آن هم پاسداری از انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: انجام این مأموریت محدود به تفنگ و سلاح نبود بلکه در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی این مأموریت را به این نهاد محول کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق کشور افزود: سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب است و حراست از انقلاب در جامعه رسالت سپاه است.

سردار مارانی تصریح کرد: پاسداران و بسیچیان به تبعیت از رهبر معظم انقلاب در عرصه های انقلابی ورود پیدا می‌کنند و هر جا که احساس شود کاری روی زمین مانده، ورود پیدا می‌کنند؛ در طول گذشت 38 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، این نهاد در زیر سایه ولایت با رهبری مقام معظم رهبری اقدامات مثبت و مفیدی را در راستای خدمت‌رسانی به محرومین ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در این راستا افزون بر ایجاد امنیت پایدار در منطقه برای پیشرفت و آبادانی کشور نیز اقدامات مؤثری انجام شده است.

سردار مارانی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس تمام تجهیزات و امکانات فنی و عملیاتی خود را در راستای پشتیبانی و کمک به دولت و در جهت اقدامات عمرانی و سازندگی کشور بکار گرفته است.

وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: بخشی از اقدامات، کارها و پروژه‌هایی را که بر روی زمین مانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رسالت انقلابی و پاسداری و با توجه به روحیه انقلابی و جهادی خود انجام داده تا به سرانجام برسد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق کشور از جمله پروژه های بزرگ انجام شده در سطح کلان کشوری که از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء که به عنوان قرارگاه سازندگی سپاه انجام شده را پروژه عسلویه، پالایشگاه استان هرمزگان، احداث خط لوله گاز از عسلویه تا ایرانشهر دانست و افزود: برخی از این پروژه ها با مشارکت دولت انجام شده که راه آهن چابهار به مرکز استان نیز از دیگر پروژه هایی است که توسط قرارگاه سازندگی در حال انجام است.

وی ادامه داد: اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء فراموش شدنی نیست؛ چون از ظرفیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنها بهره گیری شده است.

سردار مارانی ضامن امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق را در مردم‌داری و مردم‌یاری و محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمت در حوزه سلامت، بهداشت و درمان از دیگر مقوله های ایجاد امنیت پایدار است.

وی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه عمران روستایی و اشتغال را انجام چهار هزار و 656 پروژه بیان کرد و افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای انجام این پروژه‌ها 44 میلیارد و 85 میلیون تومان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق کشور ابراز داشت: ساخت 354 خانه برای محرومان، احداث 70 کیلومتر جاده در شرایط بسیار نامطلوب و صعب العبور، تکمیل 101 واحد مدرسه، ساخت چهار مدرسه، 15 پروژه آبرسانی، احداث 17 خوابگاه دانشجویی، 21 واحد ورزشی رو باز و احداث 313 گلخانه از دیگر اقدامات و پروژه ها در حوزه عمرانی است که این اقدامات با مدیریت و تفکر جهادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ساخت هزار واحد خانه برای مردم محروم در روستاهای مختلف استان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات عمرانی است که 500 واحد آن در چند روز آینده تحویل و مابقی نیز تا فروردین ماه 96 به بهره برداری خواهد رسید.

این مسؤول احداث 226 واحد پرورش شتر مرغ و بلدرچین را از جمله اقدامات اشتغال‌زایی مطرح کرد و ادامه داد: بزرگترین و فنی ترین واحد پرورش بلدرچین در استان احداث شده که تحت نظر آن تغذیه بیش از هزار واحد پرورش بلدرچین در سیستان و بلوچستان تامین می شود.

وی کمک به خرید تولیدات بومی مردم و حل مشکل بازاریابی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: انجام 10 مورد برق رسانی، ساخت 10 واحد خانه بهداشت در نقاطی که هیچ دسترسی به مراکز بهداشتی نداشته، احداث پنج دارالقرآن، تکمیل 183 واحد مسجد در سطح استان از دیگر اقدامات حوزه عمرانی و فرهنگی است./202/831/ب1

ارسال نظرات