تولیدات رسانه ای متناسب با نیازهای تبلیغی جامعه
حجت الاسلام سجاد صالحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف راه اندازی گروه تبلیغی «صبج بهاری» عنوان کرد: این گروه تبلیغی فعالیت های خود را از سال 90 آغاز کرده است و سعی کرده ایم در این سال ها تولیدات رسانه ای متناسب با نیازهای تبلیغی جامعه در حوزه های مختلف داشته باشیم.
وی افزود: ابتدا فعالیت های ما به صورت شخصی بود که سریال 26 قسمتی پس از جنگ که یک کمدی جنگی محسوب می شود، به سفارش خانه انقلاب اسلامی و زیر نظر آقای براهینی توسط آقای الفت ساخته شد که اثرگذاری خوبی داشت و پس از آن بود که با فراخوان دفتر تبلیغات اسلامی برای سازماندهی گروه های تبلیغی حوزوی، گروه صبح بهاری را تشکیل داده و تولیدات خود را آغاز کردیم.
مسؤول گروه تبلیغی صبح بهاری تصریح کرد: طی دو سال اخیر بیش از 8 فیلم را تولید کرده ایم که در قالب مستند و داستانی بوده اند و 5 فیلم نامه کوتاه و 15 طرح تولیدی نیز از دیگر آثار این گروه است.
وی با اشاره به ساخت مسابقه «نهار فامیلی» از سوی این گروه تبلیغی، اظهار کرد: این مسابقه با موضوع سبک زندگی اسلامی ساخته شده است که در آن درست کردن غذاهای سنتی زیرنظر پدربزرگ و مادربزرگ صورت می گیرد و ما سعی کرده ایم که خانواده ها در این مسابقه، حلقه اتصال میان نسل ابتدایی و نسل انتهایی یک خانواده باشند و در یک مجموعه شاید بیش از 70 نفر حضور داشته اند که همین دورهم جمع شدن ها تصویر بسیار خوبی را ایجاد کرده است.
حجت الاسلام صالحی افزود: این مسابقه از شبکه افق پخش شد و پس از رسیدن به قسمت های میانی، شبکه جام جم نیز آن را پخش کرد و در حال حاضر نیز در نوبت پخش شبکه های 3 و 5 سیما قرار دارد.
مسؤول گروه تبلیغی صبح بهاری از مستند «مرد می خواهد» به عنوان یکی دیگر از آثار تولید شده توسط این گروه نام برد و ابراز کرد: این مستند روایت زندگی 7 طلبه است که در ماه محرم به منطقه عملیاتی بیجی عراق اعزام شده اند و در آنجا با نیروهای تکفیری مقابله می کنند که این اثر 5 جایزه کشوری در جشنواره های مختلف را به خود اختصاص داده است که البته توسط مرکز خدمات مورد حمایت قرار نگرفت.
وی افزود: نشانی، بازمانده و پس از سال ها، تله فیلم های بلندی هستند که توسط گروه ما ساخته شده است ولی هیچ کس بودجه ای برای تولید به ما نداد و همین عدم حمایت ها در بحث خروجی مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است و امیدواریم کسی حمایت از این کارها را برعهده بگیرد.
حجت الاسلام صالحی با اشاره به ساخت تیزر «پلاک» توسط این گروه تبلیغی، خاطرنشان کرد: این تیزر برای محرم و مخاطبان خارجی ساخته شده است و موضوع آن درباره جنایت های داعش در کشتن مادر و فرزندی است که پس از خراب کردن خانه شان، آنها را می کشند و می گویند که کشتن اینها جایز است که ما با انتخاب آیات قرآن متناسب با این موضوع، سعی کرده ایم از جهت قرآنی و اخلاقی به این موضوع بپردازیم.
وی در پایان عنوان کرد: 12 طرح با موضوع مدافعان حرم آماده شده است که 5 طرح آن به مرحله تولید رسیده و تاکنون بیش از 15 خروجی در بخش فیلم مستند، داستانی و کلیپ و نیز فیلم نامه داشته ایم./872/ت302/ی