۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۱۹۷
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

صنعت استان کرمانشاه سونامی زده و در حال ورشکستگی است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار رییس جمهور تدبیر و امید است اما متأسفانه هیچ امیدی برای مردم کرمانشاه وجود ندارد، گفت: در استان کرمانشاه و به ویژه شهرهای مرزی صنعت استان سونامی زده و در حال ورشکستگی است.
سید قاسم جاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سید قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه فعالان اقتصادی استان با که با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، ابراز داشت: استان کرمانشاه بیش از هشت سال درگیر مسائل جنگ بود و این استان مرزدار غرب کشور و به فرموده رهبر معظم انقلاب سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تشییع پیکر شهید مدافع حرم در استان، تصریح کرد: امروز پیکر مطهر یکی دیگر از شهدای مدافع حرم استان به خاک سپرده شد و به تازگی تیم تروریستی با جلیقه های انتحاری در شهر کرمانشاه با عملیات نظامی به هلاکت رسید، اینها نشان دهنده همت والای مردم استان در دفاع از خاک کشور و انقلاب است و در صورتی که مردم مرزدار و نیروهای امنیتی و نظامی و سیاسی نباشند این گروه های تروریستی از پایتخت سر درآورده و این اقدامات تروریستی علیه مسؤولان بلند پایه نظام اجرا می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در استان کرمانشاه بیش از 16 هزار بار آژیر خطر به صدا در آمد اما مردم استان کرمانشاه هیچ گاه نتوانستند به حق خود برسند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اکنون با تلاش مجمع نمایندگان استان در ماده 124 قانون پنج ساله ششم کمیسیون تطبیق تأیید شد که بیش از ده درصد حداقل اعتبار عمومی کشور به استان کرمانشاه و استانهای مرزی اختصاص داده شود و امید است در سال آینده این ماده مدنظر قرار گرفته و اجرایی شود.

جاسمی تأکید کرد: شعار رییس جمهور تدبیر و امید است اما متأسفانه هیچ امیدی برای مردم کرمانشاه وجود ندارد، مردم این استان نیز باید از حقوق خود بهره مند شوند.

وی یادآور شد: در استان کرمانشاه و به ویژه در شهرهای مرزی صنعت استان سونامی زده و در حال ورشکستگی است، در حال حاضر حدود 30 درصد صنعت استان فعال است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وام های چهار میلیاردی پاسخگوی صنعت استان نیست، استان کرمانشاه در رتبه 28 کشوری تسهیلات، وام و اشتغالزایی است.

جاسمی ادامه داد: رییس جمهور اگر به حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی و تدبیر و امید معتقد است، باید به فکر مردم استان کرمانشاه نیز باشد.

این مسؤول عنوان داشت: تضامین وام های روستایی باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا تأمین تضامین برای افراد روستایی مشکل است، باید روند اجرایی ساده تری پیش پای آنها قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اشتغال مؤسسه ثامن در بخشی دیگر از سخنان خویش درباره واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، گفت: شرکت نفت استان در حال واگذاری به بخش خصوصی است و در پس این واگذاری رانت ها و دستهای پیدا و پنهان ناپاکی نهفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی کولبران و حل مشکلات این قشر شده و حمایت دولت از هتل داران قصر شیرین و خسروی را لازم و ضروری دانست./857/202/ب2

ارسال نظرات