۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۸۳۳۰۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ادای دین الهی با عمل به دستورات اسلام محقق می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اسلام دین تسلیم شدن در برابر خداوند است، گفت: انسان تسلیم با عمل به دستورات اسلام دین الهی را ادا می‌کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، جمعه شب به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه سیدالشهدا(ع)، گفت: برخی از دانشمندان غربی با مطالعه قرآن کریم و فرامین رسول خدا(ص) با توجه به علم خودشان، خاضعانه در مورد کتاب آسمانی و سخنان نورانی پیامبر(ص) بدون آن که آن دو را تأیید کنند سخن به میان آورده‌اند.

وی افزود: برخی از آن دانشمندان اروپایی امی بودن پیامبر(ص) را تأیید می‌کنند و ایشان را متصل به مبدأی می‌دانند که جهان را خلق کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه اسلام آیین وحی و علم است، ابراز کرد: در دوران حیات رسول خدا(ص) تنها دوازده نفر توانایی خواندن را داشتند و ما بقی افراد همه بی سواد بودند، علم عظیم و عمیق امام علی(ع) نیز برگرقته از تعلیماتی است که نبی‌اکرم(ص) به فرمان خداوند نسبت به امیرمومنان علی(ع) روا داشته‌ در غیر این صورت در مکه زمینه کسب علم به هیچ عنوان وجود نداشته است.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: ظهور اسلام از زمان آدم بوده و ظهور دین اسلام به صورت تدریجی متناسب با نیاز بشر در طول رسالت انبیای الهی بر پیامبران نازل شده تا روزی که در غدیر خم دین اسلام به نهایت کمال خود رسید.

استاد حوزه علمیه با تبیین اینکه نهج البلاغه گوشه‌ای از علم امام علی(ع) است، بیان داشت: امام علی(ع) درباره اسلام می‌فرمایند: من حقایق اسلام را به گونه‌ای برای شما امت پیامبر(ص) توضیح می‌دهم که قبل از من یک نفر همانند من دین را توضیح نداده باشد، اسلام دین تسلیم در برابر صاحب اسلام است، بعد از تسلیم انسان به مقام یقین می‌رسد و با تصدیق و اقرار زبانی وحدانیت خداوند را بیان می‌کند ادای دین خدا مرحله بعدی است که انسان با عمل کردن به اوامر و نواهی دین الهی را ادا می‌کند./813/202/ب2

ارسال نظرات