۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۴۰۶۵
احمدی مطرح کرد؛

هویت قم یک هویت دینی و فرهنگی است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک هویت الصاقی و یک هویت واقعی داریم، گفت: هویت واقعی قم را که هویت دینی و فرهنگی است، باید کشف کنیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دکتر محمد مهدی احمدی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم اظهار کرد: در قم باید هم به حوزه کتاب و هم به سبک شهرسازی اهمیت دهیم.

وی افزود: سبک معماری شهر قم باید با هویت واقعی آن تطبیق کند، متاسفانه معماری حاکم بر قم به طور عمده با هویت واقعی قم هیچ تناسبی ندارد و اینها چیزهایی است که توجه به آن، فضا را فرهنگی‌تر می کند و هنگامی که مردم وارد قم می شوند از ساختمان های قم احساس کنند که این شهر تفاوتی با سایر شهرها دارد؛ سبک معماری شهر، دستگاه ها و موسسه های فرهنگی شهر همه بیانگر هویت واقعی قم باشند.         

وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: قم به دلیل اینکه در ماهیت دینی و فرهنگی می باشد و دومین استان در حوزه نشر و نخستین استان در حوزه نشر کتابهای دینی است، از این رو نمایشگاه کتاب در این استان باید با نمایشگاه کتاب در سایر استانها متفاوت باشد، چرا که هم برای مردم جنبه تکراری نداشته باشد و هم جاذبه آن بیشتر باشد، چون به هر حال مردم هر روز وارد شهر که می شوند با کتاب و کتابت ارتباط دارند.

دکتر احمدی گفت: ناشران خوبی در این نمایشگاه شرکت کرده اند و کتابهای متنوع و تازه ای در این نمایشگاه عرضه شده و اطلاع رسانی در زمینه نمایشگاه نیز بسیار خوب انجام شده و مکان نمایشگاه به واسطه اینکه در مجتمع ناشران برگزار شده، مکان مناسبی است و جاذبه اش بیشتر می باشد و تردد برای مردم راحت تر است.

وی افزود: لازم است به غیر از این مجتمع ناشران که باعث تجمع حوزه نشر شده است، یک جایگاه مناسبی برای نمایشگاه های حوزه فرهنگ و کتاب در استان قم ایجاد کنیم که تا فضای مناسبتری برای ارایه کتاب باشد که این موضوع نیازمند مساعدت مسئولان است./872/د102/ی

ارسال نظرات