۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۸۴۰۸۳
استاد حوزه علمیه:

کتاب های حجت الاسلام ابوالحسنی مورد توجه و تعریف آیات و مراجع است

استاد حوزه علمیه با بیان این که کتاب های حجت الاسلام ابوالحسنی(منذر) مورد توجه و تعریف آیات و مراجع است، گفت: حجت الاسلام ابوالحسنی(منذر) منبع از حکمت و سیاست بود.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در همایش بیدارگران بصیر که به منظور بزرگداشت یاد و خاطره جضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین لنکرانی(ره) و بزرگداشت مورخ و پژوهشگر ژرف اندیش تاریخ اسلام و معاصر ایران استاد فقید حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ابوالحسنی(منذر) که به همت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در سالن اجتماعات آیت‌الله سید حسین بروجردی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: بزرگداشت دو شخصیت علمی و سیاسی امری بسیار ارزنده و ارزشمند است.

وی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «آنان که بین ایمان و عمل را جمع کردند به آنان درجات داده می‌شود و درک این درجات برای انسان‌ها در این عالم امری دشوار است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: اهل معرفت، مولود ازدواج علم و ایمان را حکمت بیان می‌کنند، عالم ممکن است اشتباه کند اما حکیم هرگز خطا نمی‌کند و سخنش متقن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علم آن چیزی نیست که ما در فقه و اصول می‌خوانیم بلکه آنان تنها الفاظ و کلماتی هستند که ما را به سوی کسب علم هدایت می‌کنند، گفت: جایگاه علم در قلب انسان است اگر انسان به همراه ایمان به درون خود راه یابد حکیم می‌شود.                                                                                                              

وی افزود: انسان باید تلاش کند آن گنج درونی را کشف کند پس لازم است به آداب الهی مودب و به اخلاق خداوند متخلق شود تا به آن علم درونی دست یابد و این امر مرد میدان می‌خواهد که اهل عمل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه خداوند در نهاد قلب انسان است به همین سبب حقایق نیز در درون ما قرار دارد، عنوان کرد: گاهی برای رسیدن به این حقایق ریاضت، سختی و گرسنگی لازم است تا انسان بتواند آن علم را کسب کند چرا که هر کس خود را شناخت خدای خود را خواهد شناخت.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه مرحوم آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی بین ایمان و علم را جمع کرده بودند به همین سبب ایشان سرشار از حکمت‌ بود، بیان داشت: بنده همانند ایشان که عاشق و خالص باشد کم دیده‌ام امام راحل درباره مرحوم فرمودند: «از ایشان بسیار استفاده کنید».

وی با اشاره به شخصیت حجت الاسلام ابوالحسنی(منذر) گفت: مرحوم حجت الاسلام ابوالحسنی(منذر) فاضل، محقق، بصیر و خوش قلم بودند و مقالات و کتب بسیاری از او به یادگار باقی مانده است.

خطیب مشهور در ادامه خاطرنشان کرد: حجت الاسلام ابوالحسنی(منذر) اگر چیزی برای او ملموس نمی‌شد نه چیزی می‌گفت و نه چیزی می‌نوشت، کتابهای وی مورد توجه و تعریف آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی قرار گرفت و آیت‌الله نوری همدانی فرمودند: منذر می‌ارزد من درباره او اینگونه بگویم؛ حجت الاسلام ابوالحسنی(منذر) منبع از حکمت و سیاست بود./807/202/ب2

ارسال نظرات