۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۴۳۷۹
استاد حوزه علمیه قم:

روایات مربوط به اسرار آل محمد از مسلّمات عقاید شیعیان است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اسرار زندگی حضرت زهرا(‌س)، گفت: روایات مربوط به اسرار آل محمد(ص) از مسلمات عقاید ما شیعیان است.
حجت الاسلام مستشاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علیرضا مستشاری، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در حسینیه امام‌زاده زبیده خاتون قزوین با اشاره به خصوصیات مهم حضرت زهرا(س)، گفت: یکی از ویژگی‌های آن حضرت برکت در عمر مبارکشان بود، در روایتی از امام صادق(ع) فرمودند حقیقت مادر ما حقیقت شب قدر است، به سه جهت؛ نخست اینکه شب قدر کوتاه است اما برکت دارد با یک شب قدر می‌توان راه هزار ماه را طی کرد.

وی در ادامه با اشاره به حقیقت دیگر حضرت زهرا(س) در بیان امام صادق(ع)، افزود: حقیقت مادر ما لیلة القدر است به جهت اینکه آن شب لیلی که کوتاه است قدرش بر مردم مجهول و نامعلوم است، از این رو قدر مادر ما هم مجهول است، نکته سوم اینکه خود شب قدر در میان شب‌ها نامشخص است و قبر صدیقه طاهره هم در میان تمام قبرهای در دنیا نامعلوم است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اسرار زندگی حضرت زهرا(‌س)، اظهار کرد: در کتابی با عنوان اسرار آل محمد(ص) چند روایت وجود دارد که راوی بسیار محکم و موثق آنها را بیان کرده است مضمون روایات این است که خداوند لعنت کند کسی که اسرار ما اهل بیت(ع) را فاش کند روایات مربوط به اسرار آل پیغمبر از مسلمات ما شیعیان است.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرار آل محمد از اسراری بود که ائمه تنها به اصحاب خاص خود می‌گفتند ابراز کرد: امیرمومنان(ع) اسرار را تنها به سلمان، ابوذر، مقداد و عمار می‌گفتند یا امام صادق(ع) به ابابصیر، ابومسلم و زراره نقل اسرار داشتند و از گفتن آن اسرار به مردم عادی حذر می‌کردند و بسیار حساس بودند که اسرار آل محمد فاش نشود.

حضرت زهرا شخصیت منحصر به فرد جهان اسلام است

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه هنگامی که وجود نازنین حضرت زهرا(س) برکت دارد باید اقتدای شیعیان به آن حضرت هم برکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: یعنی از عمل ما کار مضر و بی‌خاصیت نباید صادر شود، عمر و جلسات ما باید بابرکت باشد، درس خواندن، بچه داری و سایر امور ما باید برکت داشته باشد یک وجه برکت داشتن وجود نازنین حضرت زهرا(‌س) این است که آن بانو شخصیت منحصر به فرد جهان اسلام است.

حجت الاسلام مستشاری در ادامه با اشاره به عدم اختلاف هفتاد و دو مذهب و فرقه در مورد عظمت شخصیت حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: تمام شخصیت‌های شیعی و سنی درباره مقام و عظمت شخصیت آن بانوی بزرگوار اتفاق نظر دارند و در این ارتباط اختلافی ندارند و آن حضرت را با القاب صدیقه، طاهره، مبارکه و جان پیغمبر یاد می‌کنند.

این استاد حوزوی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) ظرفیت دفاع از امامت همراه با وحدت است، ابراز کرد: اگر کسی از باب الفاطمه وارد تفکر، تحقیق و مطالعه شود راه برای هدایت او بسیار باز و گسترده خواهد بود.

وی در پایان گفت: حضرت زهرا(س) شخصیتی منحصر به فرد است که باید از ایشان در جهت وحدت و اتحاد میان مذاهب مختلف بهره برد ما باید همواره تلاش کنیم تا بتوانیم قدمی برای زیاد شدن خودمان و خنثی شدن نقشه های دشمن برداریم./873/202/ب2

ارسال نظرات