۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۸۴۵۲۹
آیت الله عالمی:

حوزه اگر با زمان پیش نرود هویت خود را از دست می‌دهد

آیت الله عالمی گفت: تحول در حوزه علمیه آن‌قدر ضروری است که با زمان که در حال پیشرفت است سنجیده می شود و اگر عقب بماند هویت خود را از دست می دهد.
آیت الله عالمی

آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت تحول در حوزه علمیه، گفت: تحول در حوزه های علمیه آنقدر ضروری است که با مظروف زمان که در حال پیشرفت است سنجیده می شود و اگر عقب بماند هویت خویش را از دست می دهد، حوزه باید در ظرف زمان پاسخگوی همه نیازهایی که در زمان مطرح می شود، باشد.

وی افزود: حوزه علمیه باید بتواند افرادی را پرورش دهد که توانایی فهم عمق دین را داشته باشند و نیز نیاز زمان را درک کنند که در روایتی داریم «اَلْعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوابِسُ» فردی که عالم به زمان باشد خطاها و اشتباهات زیاد به سمت او نمی رود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شیعیان و مردم جهان امروز از حوزه علمیه انتظارات فراوان دارند، گفت: پاسخگویی به نیازهای بشر بدون تحول در حوزه ممکن نخواهد بود، تحول در حوزه باید اتفاق بیفتد تا حوزه علمیه بتواند به نیازهای مردم پاسخ دهد.

آیت الله عالمی با بیان اینکه نحوه تحول در حوزه باید مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: اگر دقت نشود ممکن است تحول در حوزه به درستی انجام نپذیرد، امکان دارد عمق فهم و درک فقه در حوزه پایین آورده شود که این تحول منفی است، تحول مثبت این است که درک و فهم عمق دانش و فقه آنچنان پردازش شود که برای نسل جدید اشتیاق آور باشد.

حوزه علمیه باید روحانی کارآمد خودساخته و تاثیرگذار تربیت کند

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: حوزه به تحول کمی و کیفی نیاز دارد، باید به تربیت روحانی کارآمد، خودساخته و تاثیرگذار بپردازیم. با توجه به تغییراتی که در جهان اتفاق می افتد باید حوزه های علمیه نیز برای آن آماده باشند تا جهان بتواند از فرهنگ اهل بیت(ع) بهره ببرد./302/811/ب1

ارسال نظرات