۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۸۶۵۹۶
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان:

جامعه امروز بیش از هر زمانی به کار فرهنگی نیاز دارد

حجت الاسلام پودینه گفت: جنگ امروز جنگ نظامی نیست بلکه دشمن امروز در عرصه فرهنگ علیه ما می‌جنگد، بر همین اساس نیاز کنونی جامعه ما کار فرهنگی است.
حجت الاسلام مهدی پودینه، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان امروز در آیین گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی زاهدان برگزار شد، گفت: امروز ضرورت پرداختن به کار فرهنگی بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که باید در عرصه نظامی آماده باشیم در مباحث فرهنگی نیز باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام پودینه جنگ امروز را یک جنگ فرهنگی دانست و بیان کرد: جنگ امروز جنگ نظامی نیست بلکه دشمن امروز در عرصه فرهنگ علیه ما می‌جنگد، ضمن اینکه در جنگ نظامی دشمن مشخص است اما درجنگ فرهنگی دشمن ما مشخص نیست؛ بر همین اساس نیاز کنونی جامعه ما کار فرهنگی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره دشمنی آمریکا در تمام عرصه‌ها، تصریح کرد: اینکه دولت‌های آمریکا چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ از گزینه های روی میز سخن می‌گویند به این دلیل است که می‌خواهند ما را فقط متوجه جنگ نظامی کنند؛ آنان با این کار ما را از جنگ فرهنگی غافل می‌کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری در سال 71 برای پیشگیری از هجمه دشمن و انجام کارهای فرهنگی در مساجد تأسیس شدند، گفت: در کشور 23 هزار کانون فرهنگی هنری فعال است و 12 هزار کتابخانه در مساجد سطح کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: ما در سیستان و بلوچستان 1226 کانون در مساجد داریم که از این تعداد 544 کانون در مساجد اهل سنت و تعداد 682 کانون در مساجد شیعه موجود است، همچنین بیش از سی هزار جلد کتاب در این کانون‌ها مستقر کرده‌ایم./831/202/ب2

ارسال نظرات