۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۸۶۹۸۴
معاون آموزش و پژوهش کانون خورشید:

تقویت اعتقادات در عرصه فرهنگی جهاد فی‌سبیل‌الله است

معاون آموزش و پژوهش کانون خورشید با بیان اینکه در عرصه فرهنگی تقویت اعتقادات جهاد فی‌سبیل‌الله است، گفت: تشکیل حلقه‌های معرفتی کیفی محور از آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ سازی است.
حجت الاسلام کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد کاشانی استاد حوزه علمیه و معاون آموزش و پژوهش کانون خورشید، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که به همت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: پروژه حکمیت در اصل پروژه شکست امامت است.

وی افزود: اگر امام در جامعه شکست بخورد دیگر افراد جامعه نسبت به او اطاعت پذیری نخواهند داشت، به همین سبب مردم خواستار حکمیت می‌شوند تا به گمان خویش حق را کشف کنند.

حجت الاسلام کاشانی با بیان اینکه هنگام ورود امام علی(ع) به کوفه در اثر تبلیغات سوء شناخت و باور مردم نسبت به ایشان در حد یک فقیه و اصحاب پیامبر(ص) بود، بیان داشت: در آن دوران مؤمنان و معتقدان به حضرت همانند مالک اشتر که توان ایجاد خیزش داشته باشند و یا از خواص تأثیرگذار کوفه محسوب شوند بسیار اندک بودند.

مسؤولان نباید آرمانهای حکومت اسلامی را کنار بگذارند

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ارزش حکومت نزد امام علی(ع) کمتر از آرمان‌های ایشان بود، گفت: زمانی که امام علی(ع) به حکومت رسید ارگ حکومتی کوفه بنا شده بود اما ایشان از اینکه در آن مکان مستقر شوند امتناع ورزیدند حتی دیدارهایی که با مسؤولان و کارگزاران جامعه داشتند را در آن مکان برگزار نمی‌کردند و این مهم بیانگر این بود که آرمان‌های حضرت فارغ از هر گونه شعار بود.

وی افزود: حضرت با مردم متمکنی که ثروت خود را از راه حلال کسب کرده بودند کاری نداشتند ولی اگر مسؤولی می‌خواست به غیر از این رفتار کند با او برخورد جدی می‌کردند چرا که این مهم برخلاف آرمان‌های اسلام بود و این یکی از تفاوت‌های حائز اهمیت در حکومت امام نسبت به دیگر خلفای پیشین به شمار می‌رود.

حجت الاسلام کاشانی اضافه کرد: امام با این حال که در رأس حکومت بودند اما لباسهایی ارزان قیمت‌تر از غلام خود به تن می‌کردند و این گونه نبود که فلان کارگزار ایشان از پوتیک فلان کشور خارجی و یا از پوشاک برند استفاده کند چرا که کارگزاران در حکومت اسلامی نماینده اسلام هستند به همین سبب حق نداشتند کاری برخلاف شرع بین انجام دهند.  

معاون آموزش و پژوهش کانون خورشید با تأکید بر اینکه مسؤولان در حکومت اسلامی نباید آرمانهای اصلی اسلام را کنار بگذارند، گفت: امام علی(ع) به وسیله بازرسانی که تعیین کرده بودند فعالیت‌های مسؤولان را رصد می‌کردند و اگر یکی از کارگزاران به بیت‌المال دست درازی می‌کرد با برخورد جدی امام رو به رو و محاکمه می‌شد.

تشکیل حلقه‌های معرفتی کیفی محور از آرمان‌های انقلاب اسلامی

وی در تبیین اینکه امام علی(ع) به حکومت رسید تا برخی از آروزهای مرده نبوی را احیا کند، عنوان کرد: تشکیل حلقه‌های معرفتی کیفی محور از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، برائت از دشمنان اهل بیت(ع) نیاز به یک اعتقاد قوی دارد تنها با اعتقاد قوی و صحیح است که انسان می‌تواند با دشمنان اسلام اعم از اسرائیل و آمریکا مقابله کند.

حجت الاسلام کاشانی در پایان با تأکید بر اینکه ضعف اعتقادی منجر به فاصله فکری و آرمانی انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه فرهنگی تقویت اعتقادات جهاد فی‌سبیل‌الله است./813/202/ب2

ارسال نظرات