۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۹۳۳۵
امام‌ جمعه بجنورد:

امنیت زمینه‌ساز توسعه متوازن جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امنیت، بستر رشد و توسعه جامعه را تأمین می‌کند، گفت: اگر امنیت در کشور حاکم باشد در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به توسعه می‌رسیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد امروز در دیدار با فرماندهان انتظامی استان، با اشاره به رسالت دستگاه‌های انتظامی، اظهار کرد: تأمین امنیت همه‌جانبه برای حفظ جان، مال، آبرو و ناموس مردم و جامعه از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های انتظامی است که در این زمینه زحمات فرماندهان و مأموران نیروی انتظامی ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر امروز در جامعه اسلامی شاهد امنیت پایدار در حوزه شهری و مرزی هستیم باید قدردان زحمات مأموران نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های نظامی کشور باشیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه، افزود: امنیت، بستر رشد و توسعه جامعه را تأمین می‌کند؛ به‌گونه‌ای که اگر امنیت در کشور حاکم باشد در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به رشد و توسعه می‌رسیم.

وی افزود: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران نه‌ تنها در داخل بلکه در خارج از کشور هم به دنبال حفاظت از مرزهای اسلامی بوده و در این راه شهدای گران‌قدری را تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قدردانی از تلاش‌های فرماندهان و مأموران نیروی انتظامی استان، گفت: فرهنگ‌سازی قوانین انتظامی نکته اساسی است که باید قبل از اعمال قانون، با تکرار و تذکر لسانی همراه باشد که اگر در این زمینه بیشتر کار شود مردم بهتر و بیشتر از گذشته نسبت به رعایت قوانین اقدام می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: هر چند باید مُرّ قانون در جامعه پیاده شود؛ اما باید اخلاق و تعامل همراه با نوع‌دوستی و محبت سلاح اصلی مأموران نیروی انتظامی در برخورد با قانون‌گریزی‌ها باشد.

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان شمالی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات و خدمات نیروهای انتظامی در سال گذشته و ایام تعطیلات نوروزی، برنامه‌های این نهاد در سال جدید در حوزه تأمین آرامش و امنیت در جامعه را تشریح کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات