۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۸۹۴۵۰

نسل جدید و ترویج ایثار و شهادت در شبکه های اجتماعی

پُست هایشان با دیگر شاخ های شبکه های مجازی متفاوت است.آنان هیچ تصویری از خود نمی گذارند بلکه محتوایی که تولید می کنند صفحه های آنان را مشهور کرده است.
تشییع شهدا دفاع مقدس در اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، به آنان شاخ های اینیستاگرام می گویند، کسانی که کاربران یا همان فالورهای زیادی دارند. وقتی یک پُست در شبکه اجتماعی می گذارند هزاران نفر آن را می پسندند و به نوعی هزاران لایک دارند.

برخی از افراد که در شبکه های اجتماعی معروفند، عکس و فیلم هایشان بیشتر از زندگی خصوصیشان است که به معرض نمایش می گذراند تا بتوانند لایک و فالورهای خود را بالا ببرند.

اما تعداد دیگری هستند که پُست هایشان با دیگر شاخ های شبکه های مجازی متفاوت است.آنان هیچ تصویری از خود نمی گذارند بلکه محتوایی که تولید می کنند صفحه های آنان را مشهور کرده است.

راهشان متفاوت تر از شاخ های اینستاگرام است، آنان نه زندگی شخصی خود را به معرض نمایش گذاشته اند نه از زندگی شخصی دیگران سوء استفاده می کنند.

مطهره عسگری نژاد، 19 سال دارد، رشته اش کامپیوتر است، صفحه ای که در اینیستاگرام دارد بیش از 11 هزار مخاطب دارد. او در گفتگو با خبرنگار شبستان درباره ی صفحه ی خود می گوید: دو سال است که  اینستاگرام «شهید احمد کاظمی» را مدیریت می کنم. برحسب علاقه ای که به رفتار و نحوه ی زندگی این شهید داشتم صفحه اختصاصی او را در شبکه  اجتماعی راه اندازی کردم.

وی ادامه می دهد: وظیفه خودم می دانم که  با نشان دادن خاطره و رفتار شهید کاظمی به دیگران بگویم که ما هم می توانیم همانند آنان رفتار و زندگی کنیم. می خواهیم این سبک زندگی را در جامعه به اندازه خودم ترویج دهم.

مطهره تصریح می کند: روزی دو تا سه ساعت برای گذاشتن یک پُست وقت میگذارم،  یک روز از سخنان شهید، یک روز خاطره از شهید و یک روز تصویر او را منتشر می کنم.

نظرات و پیام های تشکر زیادی را دریافت می کنم که این مسئله در راهی که پای گذاشته ام مرا راسخ تر می کند.

به سراغ یکی دیگر از مدیرهای صفحه پر مخاطب شبکه اجتماعی می رویم، محمد توکلی از استان لرستان، شهرستان الیگودرز است او نیز به خبرنگار شبستان می گوید:  دررابطه با موضوعات راهیان نور، مدافعین حرم و دفاع مقدس در شبکه های اجتماعی تولید محتوا می کنم. حدود 75هزار کاربر یا فالور دارم.

وی ادامه می دهد: دو سال است که این صفحه را به دلیل علاقه شخصی که به فرهنگ ایثار و شهادت داشته ام راه اندازی کرده ام و پدرم نیز از رزمندگان دفاع مقدس هستند.

توکلی موفقیت خود را انتخاب محتوا و سوژه ای ناب می داند و می گوید: خیلی از مخاطبین نیز سوژه و مطالب ناب برایم ارسال  می کنند که از آنان نیز استفاده می کنم اما گاهی ممکن است حتی پیام های بی احترامی نیز دریافت کنیم.اما این مسئله موجب نشده است از راهی که انتخاب کرده ام بازمانم./1325//102/خ

 

ارسال نظرات