۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۹۹۰۱

پذیرش طلاب با رویکرد علوم عقلی در مدرسه علمیه عباسقلی خان

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان از پذیرش طلاب در رشته تخصصی فلسفه و کلام اسلامی(سطح دو و سه) برای سال تحصیلی 96-97 خبر داد.
مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان

حجت الاسلام علی رستمیانی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تحول در حوزه های علمیه و تاکیدات ایشان در زمینه احیای دو گرایش علوم قرآنی و علوم عقلی در حوزه های علمیه و با حمایت های همه جانبه مدیر محترم حوزه علمیه خراسان، تلاش کردیم تا تحولی در مدرسه ایجاد شده و با ارتقای مدرسه به سطح دو و سه علوم عقلی به صورت تخصصی، در مدرسه عباسقلی خان تدریس شود.

وی با بیان این که تاکید رهبر فرزانه انقلاب همواره مبنی بر فعالیت متمرکز بر اعتقادات شیعه است، تصریح کرد: به همین جهت از ابتدای تشکیل شورای عالی، حوزه سریعا به سمت تخصصی شدن پیش رفت تا بتواند در حوزه علوم عقلی فعالیت کند؛ ما نیز بر همین اساس از اوایل سال گذشته تلاش کردیم تا تحولی در مدرسه ایجاد شده و دروس تخصصی اضافه شود.

آغاز تدریس نخستین درس تخصصی در مدرسه عباسقلی خان از سال آینده

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان با بیان این که سال آینده تحصیلی بحث تخصصی را در گرایش فلسفه و کلام اسلامی آغاز خواهیم کرد، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در آینده این گرایش ها را افزایش دهیم.

حجت الاسلام رستمیانی ادامه داد: در همین راستا به منظور جذب طلاب مستعد و توانمند در تحصیل رشته فلسفه، پذیرش مدرسه تخصصی عباسقلی خان در قالب دو مرحله آزمون کتبی اختصاصی در تاریخ 14 اردیبهشت و مصاحبه حضوری انجام می شود.

وی با بیان این که خواست مرکز مدیریت بر آن بود تا ثبت نام ها به صورت متمرکز و از طریق پرتال استان خراسان به صورت سیستمی انجام شود، بیان کرد: در حال انجام تمهیداتی هستیم تا با راه اندازی سایت مجزایی، طلاب سایر حوزه های علمیه کشور نیز همچون قم و اصفهان بتوانند به صورت مجزا ثبت نام خود را انجام دهند.

شرائط ثبت نام در مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان ادامه داد: طلاب متقاضی ثبت نام در مدرسه تخصصی عباسقلی خان باید پس از مطالعه موشکافانه دفترچه راهنما حداکثر تا پنجم اردیبهشت ماه از طریق ثبت درخواست انتقال در بخش آموزش پرتال طلبگی خود در سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حجت الاسلام رستمیانی بهره مندی از اساتید توانمند حوزوی و دانشگاهی، برخورداری از امکانات رفاهی و حجرات اختصاصی برای طلاب و اعطای کمک هزینه تحصیلی را به عنوان بخشی از مزایای قابل ارائه به طلاب پذیرفته شده در این مدرسه برشمرد.

وی حداکثر سن 24 سال، داشتن پرونده فعال تحصیلی در حوزه علمیه خراسان، امکان حضور تمام وقت در مدرسه و قبولی در آزمون کتبی اختصاصی و مصاحبه را از شرایط پذیرش عنوان کرد و گفت: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 05133641615 داخلی 101 تماس بگیرند.

تلاش کنیم مشهد به جایگاه فلسفی و اعتقادی خود بازگردد

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان با بیان این که طلاب در این مدرسه افزون بر مطالعه فقه و اصول، روزانه دو درس تخصصی را نیز مطالعه می کنند، ابراز کرد: در سال جاری توانستیم تنها مجوز رشته فلسفه و کلام اسلامی را اخذ کنیم و در سال آینده چندین رشته دیگر از عقاید شیعه و علوم عقلی نیز به مجموعه دروس طلاب افزوده می شوند.

حجت الاسلام رستمیانی با بیان این که امیدواریم بتوانیم قدمی هر چند کوچک در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و بازگشت حوزه علمیه مشهد به جایگاه اصلی خود در علوم عقلی برداریم، گفت: امروزه هجمه های گسترده ای از جانب استکبار جهانی  و گروه های تندرو همچون داعش به عقاید حقه شیعه وارد می شود و پاسخ به این شبهات وظیفه اصلی طلاب حوزه های علمیه است که این امر نیازمند فعالیت تخصصی در این زمینه می باشد./302/864/ب1

ارسال نظرات