۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۹۰۷۱۹
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

آمریکا هیچ گاه حاضر به گشایش های اقتصادی ایران نیست

تولیت مدرسه علمیه امام حسن(ع) آمریکا را نظام استکباری غیر قابل اعتماد بیان کرد و گفت: برابر آموزه های قرآنی آمریکا هیچ گاه حاضر به گشایش های اقتصادی ایران نیست.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در جمع طلاب بسیجی این شهرستان با اشاره به ریشه های انقلاب اسلامی و تقابل با حکومتهای طاغوتی و مستکبر، گفت: امام راحل نهضت و قیام خود را با اعلام بیزاری از سیاست های آمریکا اعلام کرد زیرا ماهیت اسلام در تضاد و تقابل با منافع قدرت های استکباری و شیطانی است.

وی افزود: سیاست های کلی روابط آمریکا با دیگر کشورها بر اساس سلطه استکباری طرح ریزی شده است و هر دو حزب مطرح و حاکم آمریکا بر این اساس دارای سیاست های مشترکی علیه دیگر کشورها هستند.

امام جمعه گتاب به دخالت های متعدد آمریکا در امور داخلی ایران پرداخت و تصریح کرد: تاریخ حدود 50 ساله اخیر مملو از سیاست آمریکا در دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر به ویژه کشور ما است ومقام های آمریکایی این را به وضوح بیان می کنند.

وی ادامه داد: طرح ریزی، حمایت و اجرای کودتای 28 مرداد، حمایت از شاه در برابر جنایت های متعدد علیه مردم و کشتار آنها، حمایت از گروهک های تروریستی و معاند ضد انقلاب، طرح ریزی برای کودتا و براندازی انقلاب، حمایت آشکار، صریح و همه جانبه از رژیم بعثی صدام در جنگ، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و فشارهای سیاسی، اقتصادی متعدد علیه ایران از جمله تحریم های ظالمانه اقتصادی و صدها مورد دیگر همه نشان از خصومت نظام حاکمه آمریکا با ملت ایران دارد.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا از سال 1359، ایجاد رابطه با آمریکا را خسارت محض بیان کرد و گفت: آمریکا جهت دستیابی به منافع خود به هیچ تعهدی پایبند نیست و برجام نشانه آشکار این مدعا است.

وی تأکید کرد: از زمان روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا، این کشور با اعمال بیش از 50 مورد تحریم جدید علیه ایران، آشکارا به نقض برجام دست زده است.

استاد حوزه و دانشگاه به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره اعمال تحریم های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا با استفاده از برخی کشورهای همسو با خود به دنبال اعمال تحریم های جدید است در صورتی که ایران بر اساس گزارش سازمان های بین المللی به ویژه انرژی هسته ای فراتر از تعهدات خود در برجام عمل کرد.

وی افزود: آمریکا به هیچ وجه حاضر به گشایش های اقتصادی در پسابرجام برای ایران نیست و معتقدین به برجام باید در سیاست ها و نگاه های خود تجدید نظر کنند.

حجت الاسلام تقی پور با استناد به آیه 7 سوره منافقون درباره نوع روابط مسلمانان با دولت های استکباری، تأکید کرد: آمریکا به دنبال بستن راه های گشایش اقتصادی ایران است و مسؤولان به صورت عملی نسخه علاج کشور را در اقتصاد مقاومتی ببینند.

وی ادامه داد: برجام نه تنها گره ای از گره های اقتصاد کشور را نگشود بلکه فرصت های زیادی را از ما برای ساخت بنیان های داخلی اقتصاد و توجه به اقتصاد مقاومتی گرفت./1313/202/ب2

ارسال نظرات