۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۹۰۹۷۱
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا:

اشتغال و تحصیل بانوان با نقش مادری تزاحم ندارد

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با بیان اینکه ما نمی خواهیم بگوییم که زن شاغل نباشد و تحصیلات عالیه نداشته باشد چرا که اسلام در این زمینه ها مخالف نیست، گفت: تصویب قوانین حمایتی به زنان کمک می کند تا در کنار تحصیل و اشتغال به ایفای نقش مادری خودشان به عنوان مهمترین وظیفه بپردازند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، صدیقه مقدسی، مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) امروز 23 فروردین در نشست خبری تشریح برنامه های همایش« مادری و تزاحم نقش ها» گفت:  این همایش تلاش دارد به مقایسه جایگاه مادری در اسلام با اندیشه های غربی، آموزه های ادیان آسمانی، دانش های فمنیستی و معاهدات بین المللی بپردازد.

وی درادامه درباره دیگر اهداف برگزاری این همایش اظهارکرد: در این همایش اهمیت مادری در نگاه دین ، حقوق و تکالیف مرتبط با نقش های مادری بررسی شده و بانوان مسلمان را با مسؤولیت ها و آداب مادری از منظر اسلام آشنا می کند.

مقدسی ادامه داد: هدف از این همایش، گزارش و جمع بندی مباحث مربوط به زن و خانواده است که یکسال درباره این همایش کار شده است و با توجه به اینکه نقش مادری در بین دیگر نقش ها برای زنان شاخص است، اسم همایش انتخاب شده است.

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) افزود: با توجه به نقش های چندگانه زنان در عصر حاضر از تحصیلات عالیه گرفته تا اشتغال، امروز دیگر زنان تحصیل کرده حاضر نیستند خانه نشین باشند و به همین دلیل اشتغال برای آنان حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت های زنان در خانواده، نقش مادری در کنار همه این مسولیت ها بسیار حائز اهمیت است و این درحالی است که این نقش در برخی موارد به حاشیه می رود.

دبیر همایش« مادری و تزاحم نقش ها» با اشاره به آسیب های به حاشیه رفتن نقش مادری در جامعه گفت: از مهمترین آنها موضوع تک فرزندی است اما در عین حال نمی توان نقش بانوان را در رشد و تعالی و حتی سقوط و انحطاط یک جامعه نادیده گرفت.

وی با تأکید بر نقش های چندگانه زنان در جامعه تصریح کرد: ازدواج و فرزندآوری یک مسئله جدی است که اسلام به آن اهتمام دارد و از طرفی نقش مادری جایگزین ندارد چرا که با حضور زنان در خانواده این کانون نشاط آور است و نبود آنان سبب بی معنایی و مردگی فضای خانواده می شود.

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با بیان  اینکه اگر به مادری زنان به عنوان یک شغل نگاه شود، قابل مقایسه با دیگر مشاغل نیست چرا که آنها در عرصه تولید انسان و تربیت او فعال هستند، اظهارکرد: اگر آنان بخواهند در کنار نقش مادری به نقش های اجتماعی بپردازند؛ باید این موضوع را مدیریت کنند چرا که در ظاهر امر اشتغال و تحصیل با مادری تزاحم دارد.

وی با بیان اینکه ما نمی خواهیم بگوییم که زن شاغل نباشد و تحصیلات عالیه نداشته باشد چرا که اسلام در این زمینه ها مخالف نیست، تصریح کرد: در این همایش به این پرسش ها پاسخ داده می شود و از طرفی اگر نیاز به قوانین حمایتی وجود دارد باید لحاظ شود تا زنان بتوانند در کنار تحصیل و اشتغال به ایفای نقش مادری خودشان به عنوان مهمترین وظیفه بپردازند.

 وی ادامه داد: همایش« مادری و تزاحم نقش ها» با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، شهرداری مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حمایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

گفتنی است، این همایش 7 و 8 اردیبهشت با حضور اسایتد حوزه و دانشگاه به صورت نشست های عمومی و کارگاهی در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود./934/202/ب1

 

 

ارسال نظرات