۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۹۱۸۹۳

پذیرش دانشجوی طلبه در دانشگاه باقرالعلوم

دانشگاه باقرالعلوم(ع) برای نیم سال نخست سال تحصیلی۹۷-۹۶ در مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی ویژه مطالعات اسلامی از طریق آزمون اختصاصی از میان طلاب دانشجو می پذیرد.
دانشگاه باقرالعلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه باقرالعلوم(ع) به منظور تربیت طلاب متعهد و متخصص در علوم انسانی برای نیم سال نخست سال تحصیلی97-96 براساس مجوز سازمان سنجش و آموزش کشور در مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی ویژه مطالعات اسلامی از طریق آزمون اختصاصی از میان طلاب دانشجو می پذیرد.

 از اهداف برگزاری و مزایای رشته زبان انگلیسی ویژه مطالعات اسلامی می توان به تربیت نیروی انسانی متخصص حوزوی متناسب با نیازهای فرهنگی و دینی، آشنایی با اصول و روش ترجمه از فارسی به انگلیسی، اعطای مدرک کارشناسی رشته زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد.

 براساس این گزارش، دوره کارشناسی رشته زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی شامل شش نیم سال متوالی و به صورت نظام واحدی است که کل واحدهای این دوره مشتمل بر 130 واحد است که 32 واحد آن طبق دروس سطح یک حوزه های علمیه معادل سازی می شود.

شرایط عمومی نام نویسی در آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی، داشتن تابیعت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذی صلاح، برخورداری از سلامت روحی، نداشتن نقض عضو و بیماری های جسمی و عدم اشتغال به تحصیل در دیگر مؤسسسات آموزش عالی است.

شرایط اختصاصی نام نویسی در آزمون وروی اختصاصی دانشگاه باقرالعلوم نیز داشتن مدرک سطح یک حوزه علمیه، مدرک دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم و یا گواهی پیش دانشگاهی که حداکثر تا تاریخ 31/6/96 دریافت شده است به همراه گواهی پایه پنجم حوزه های علمیه(ویژه برادران) است.

همچنین داشتن مدرک دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی که تا تاریخ13/6/96 دریافت شده باشد به همراه گواهی گذارندن تعداد 80 واحد درسی حوزه های علمیه(ویژه خواهران)، حداکثر سن 40 سال، موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی و اشتغال به تحصیل در حوزه های علمیه تا پایان دوره کارشناسی از جمله شرایط اختصاصی نام نویسی در آزمون اختصاصی دانشگاه باقرالعلوم(ع) است.

مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در این آزمون ورودی اسکن عکس تمام رخ جدید با فرمت jpg با حداکثر 400*300 پیکسل و حداقل 300*200 پیکسل، اسکن گواهی یا مدرک تحصیلی حوزوی با فرمت  jpg و حجم حداکثر 250 کیلوبایت و خرید شماره سریال ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی دانشگاه باقرالعلوم با پرداخت مبلغ الکترونیکی 300 هزار ریال است.

لازم به ذکر است، طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون ورودی اختصاصی طلاب دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند تا 10 اردیبهشت ماه به سامانه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.bou.ac.ir مراجعه کنند./1324/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات