۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۹۲۲۰۳
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

نمی‌توانیم نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم/ سیاست حوزه‌های علمیه حمایت از نظام است

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران با بیان این که حوزه‌های علمیه همواره پشتیبان نظام هستند، گفت: حوزه نمی‌تواند نسبت به نظام بی‌تفاوت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود‌رضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در «سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران» با عنوان «بررسی نقش حوزه‌های علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی»، طلاب خواهر را طلایه‌داران سپاه حضرت ولی عصر (عج) توصیف کرد و گفت: ما این مسیر را آگاهانه انتخاب کرده و در آن پا گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به سوره عصر ابراز داشت: نخستین مطلبی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که یکدیگر را به حق توصیه کنیم و مواظب همدیگر باشیم؛ پایبندی به این عهد تعهد، تقوا، پاکی و طهارت است؛ از سویی ما که به دنبال تربیت حاملان علمی ارثیه پیامبران هستیم، باید در مسیر تقوا، پاکی و طهارت پیشقدم باشیم.

وی با اشاره به مسائل سیاسی روز گفت: در بازار سیاست امروز می‌بینیم کسانی که تمام اعتبار و هویت خود را از بزرگانی مانند رهبر معظم انقلاب گرفته‌اند، گاهی اوقات می‌خواهد از همان اعتبار بر علیه رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

وی افزود: وقتی نسلی فداکار، حامل دین، مجاهد و مبارز پیدا می‌شود، باید نسلی مانند خود تربیت کند تا بتواند ذخایر، منابع و دستاوردهای تاکنون اسلام را به این افراد منتقل کند؛ سلف صالح ما این کار را کرده‌اند و ما باید نیز باید این کار را انجام دهیم.

وی اعتبار و هویتی که امروز حوزه‌های علمیه خواهران پیدا کرده است را مرهون تلاش پنجاه ساله آیت الله شرعی، مدیران و دست‌اندر کاران مرکز حوزه‌های علمیه خواهران و مدارس سراسر کشور دانست و ابراز داشت: اگر تا دیروز مفسرین، متکلمین و محدثینی مانند بانو امین، همایونی، طاهایی در آسمان علوم اسلامی می‌درخشیدند به برکت انقلاب اسلامی، امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و نوع نگاهشان به حوزه‌های علمیه خواهران امروز علمای زیادی در بین بانوان وجود دارند.

وی وجود خواهران در مجامع علمی مطرح را دستاوردی بزرگ توصیف کرد و گفت: شما مدیران و مؤسسان مدارس می‌توانید مشکلات را حل کنید، هر چند ما در ستاد الگوهایی را طراحی می‌کنیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم اما میزان پذیرش را خواهران و برادران عزیز در شهرستان‌ها هم می‌توانند مدیریت کنند.

وی با بیان خاطراتی از کمبود استاد مدارس خواهران کشور گفت: امروز کلاسی در مدارس علمیه خواهران کشور بدون استاد وجود ندارد و ما به دنبال این هستیم که اساتید خواهر در هر مدرسه بیش از سطح نیاز باشند تا طلاب بتوانند از بین استادان یکی را برگزینند. علاوه بر آن اگر دیروز به دنبال توسعه در سطوح یک و دو بودیم امروز به دنبال توسعه سطح چهار و تحصیلات تکمیلی و حتی توسعه رشته‌هایی هستیم که خواهران طلبه نیاز دارند.

وی تصریح کرد: امروز بزرگان و مراجع تقلید وجود حوزه‌های خواهران را از واجبات می‌دانند؛ ما در طول دو سال و نیم بیش از 670 کرسی آزاد اندیشی برگزار کردیم و تلاش داریم با توسعه تحصیلات تکمیلی و سطح چهار کرسی‌های نظریه پردازی را برقرار کنیم. باید اندیشمندان و اندیش‌ورزان صاحب نظر در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت کنیم.

وی با اشاره به تبدیل شدن اکثر مدارس علمیه خواهران در کشور به قطب فرهنگی، آموزشی و تبلیغی گفت: کانون‌های قرآن، انجمن‌های علمی، انجمن‌های مردم نهاد ، یاسمن‌ها و ان جی او ها از آثار و خواص مدارس علمیه و حوزه‌های علمیه خوهران است.

وی از سیاست اصلی اعلام شده در ابتدای سال با عنوان ارتقای کیفی و رفع نواقص و کاستی‌ها خبر داد و افزود: نظام اداری ما به یک بازسازی عمیق نیاز دارد، ما نظرات شما و مدارس علمیه را گرفته‌ایم اما بنا شد که بر اساس روالی اصول و سیاست‌ها و مبانی تنظیم شود و بر اساس آن‌ها کار شود؛ اصول، ‌سیاست‌ها و مبانی انجام شده است و به دنبال تدوین و تصویب نظام آموزشی کامل و جامع حوزه‌های علمیه خواهران هستیم. دو مسأله وجود دارد که برخی از زیادی دروس گله دارند و برخی دیگر بر تقویت بنیه علمی تکیه می‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: ما نسبت به مسأله انتخابات نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم البته نوع حرکت ما متفاوت است چون طرفدار حزب و جریان سیاسی خاصی نیستیم، ما نهاد روحانیت هستیم، حوزه خواهران یا حوزه برادران هم فرقی ندارد.

وی ادامه داد: چارچوب و حرکت حوزه‌های علمیه بویژه حوزه خواهران پیگیر خط مشی رهبر معظم انقلاب است؛ حوزه‌های علمیه همواره حامی و پشتیبان نظام هستند و اگر اشتباهی ببینند تذکر می‌دهند؛ به نص فرمایش رهبر معظم انقلاب نظام مولود حوزه‌های علمیه است و هیچ مادری نمی‌تواند نسبت به مولود خود بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: طلاب، مبلغان و مدیران حوزه‌های علمیه در عرصه انتخابات پیشتاز هستند، مردم باید به حضور آگاهانه در عرصه انتخابات دعوت شوند، ما برای فعالیت مدیران در ستادهای انتخاباتی منعی نداریم اما مدارس علمیه نباید به ستاد اننتخابات تبدیل شوند.

وی در اشاره‌ای به شعار سال ابراز داشت: شما منتظر برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است نباشید، اگر در شعار‌های چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب برای سال‌های متمادی نگاهی بیاندازید می‌بینید که این مسیر نزدیک 6 سال است که مشخص است؛ ملتی که می‌خواهد در برابر استکبار بایستید باید مستقل، غنی و مقتدر باشند و این غنا و اقتدار و استقلال بجز از راه اقتصاد مقاومتی میسور نیست.

وی اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی باید مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها داشته باشیم، اگر حوزه‌های علمیه خواهران توانستند مسیر طولانی را در مدت کوتاه بپیمایند با همین مدیریت جهادی نیز می‌توان اقتصاد کشور را متحول کرد؛ ما به عنوان طلبه‌های حوزه‌های علمیه در مسأله شعار سال همواره مسؤول هستیم، پس باید در آموزش، پژوهش و تبلیغ و دیگر مباحثی که به ما مرتبط است به دنبال تحقق شعار سال باشیم.

وی در پایان با تشکر ویژه از مدیران مدرس گفت: من می‌دانم که حقوق شما حدود هشتصد هزار تومان و در بهترین حالت یک میلیون تومان است اما از اینکه مجاهدانه پای کار ایستاده‌اید از شما متشکرم./836/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات