۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۹۲۷۰۷
آیت الله دری نجف آبادی:

مکتب اهل بیت گرانبهاترین میراث اسلامی است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آموزه های مکتب اهل بیت(ع) گرانبهاترین میراث اسلامی است، گفت: مسؤولان فرهنگی کشور باید با برنامه ریزی و تلاش، مقدمات انتقال ارزش های ناب قرآن و اهل بیت را به تمام نقاط جهان فراهم کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در نشست با کارکنان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی(ع) استان مرکزی در اراک، بیان داشت: ترویج و تبیین سیره اهل بیت (ع) و میراث ناب اسلامی ضرورتی مهم در جامعه اسلامی محسوب می شود.  

روش های مختلف فرهنگی بر پایه گفتمان سازی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آموزه های مکتب اهل بیت (ع) بسیار ارزشمند هستند، افزود: مسؤولان فرهنگی کشور باید با برنامه ریزی و تلاش، مقدمات انتقال ارزش های ناب قرآن و اهل بیت(ع) را به تمام نقاط جهان فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: بهره مندی از روش های مختلف فرهنگی بر پایه گفتمان سازی در راستای گسترش و تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع)، گفتمان با محوریت سیره ائمه اطهار (ع) و آموزه های قرآن کریم راه های مبارزه با تفکرات منفی شکل گرفته در برخی از کشورهای اسلامی است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع وظیفه سنگینی در حفظ و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و آموزه های قرآن کریم دارد، افزود: اگر چه تاکنون در کشور اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است اما به هیچ عنوان کافی نیست و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) باید سرلوحه امور باشد.

صیانت از ارزش ها و آرمان های امام راحل و شهدا

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حرکت عظیم انقلاب اسلامی را برپا کرد، ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز ثمره مجاهدت و تلاش بنیانگذار کبیر انقلاب و همت مردم و خون پاک شهداست که علم امامت و ولایت را در این کشور به اهتزاز درآوردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی مرهون فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در ادوار مختلف انقلاب اسلامی است، گفت: اعتلای نظام اسلامی و صیانت از ارزش ها و آرمان های امام راحل و شهدا و این فرهنگ باعظمت باید همواره در شریان های نظام اسلامی جریان بیابد.

توزیع یک هزار 600 سبد کالایی در بین محرومان

حسن آصفری رییس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی نیز در این نشست، ابراز کرد: یک هزار و 600 سبد کالایی سال گذشته از سوی این نهاد بین محرومان نقاط مختلف استان توزیع شده است، توزیع 450 سبد حمایتی بین بیماران سرطانی استان، اعزام چهار کاروان پزشکی به نقاط محروم استان و چاپ و انتشار 15 هزار نسخه با عنوان سبک زندگی اسلامی در استان از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی در سال گذشته است.

به گزارش رسا، قرار است زائر سرای ویژه استان مرکزی در مشهد مقدس در 10 طبقه و با واحد سوئیت ساخته شود و عملیات اجرایی این زائرسرا چندماه گذشته در مشهد آغاز شده است./۲۰۲/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات