۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۹۳۵۶۹
مؤسس مدرسه علمیه امام حسین:

اخلاق نبوی محور کار نامزدهای انتخاباتی باشد

مؤسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری با بیان اینکه منتخب مردم باید تحقق شعار سال را اولویت کار خود قرار دهد، گفت: اخلاق نبوی محور کار نامزدهای انتخاباتی باشد.
آیت الله حسینی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری و مفسر قرآن کریم، امروز در نشست تحلیلی انتقادی انتخابات با گریزی به جایگاه اخلاق نبوی در رقابت‌های انتخاباتی و شاخص‌های قرآنی نامزد اصلح گفت: پیامبر اعظم(ص) در دوران رسالت خود مورد آزاد و اذیت‌های فراوانی قرار گرفتند.

وی افزود: حضرت رسول اکرم مکارم‌الاخلاق بودند بر همین اساس ایشان حتی با کسانی که آزارش می‌دادند با اخلاقی نیکو و کریمانه برخورد می‌کردند.

اخلاق نبوی محور کار نامزدهای انتخاباتی

آیت‌الله حسینی مازندرانی با استناد به آیات الهی، بیان داشت: خداوند رحمان در قرآن کریم به اخلاق نیکوی پیامبر(ص) اشاره دارد بنابراین لازم است در انتخابات پیش رو نامزدهای انتخاباتی اخلاق نبوی را محور کار خود قرار دهند و از هر گونه تهمت زدن، افترا، تخریب و تحقیر رقبا اجتناب کنند.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه نامزدها در رفتار و گفتار خود باید اخلاص داشته باشند و کسب رضایت الهی را محور فعالیت‌های خود قرار دهند، ابراز کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به این مهم توجه داشته باشند که هیچ پست و مقامی برای انسان دائمی و ماندگار نیست بنابراین عقل حکم می‌کند که طوری رفتار نکنند که در محضر خداوند شرمنده شوند.

موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری با اشاره به شاخصه‌های نامزد‌های اصلح، اظهار داشت: متدین بودن و پایبندی به ارزشهای دینی، ولایتمداری و مطیع رهبری بودن، انقلابی بودن، کارآمد با مدیریت جهادی، پاکدست و ساده زیستی از مهمترین شاخصه‌هایی است که مردم باید در انتخاب فرد اصلح به آن توجه کنند. 

منتخب مردم باید تحقق شعار سال را اولویت کار خود قرار دهد

این مفسر قرآن کریم با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: حضرت آقا نسبت به رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید جدی دارند پس لازم است منتخب مردم فردی باشد که بتواند مطالبات رهبر معظم انقلاب را در زمنیه تولید و اشتغال که مهم‌ترین راهکار در رفع مشکلات اقتصادی به شمار می‌رود را در جامعه اجرایی کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: توصیه می‌کنم افرادی که توانایی کار اجرایی و مدیریتی کمتری دارند کنار رفته تا کسانی که توانایی بیشتری دارند بتوانند روی کار بیایند چرا که مردم از مسؤولان تنها انتظار کار دارند نه اینکه در زمینه حقوق‌های نجومی سردرگم و بی اطلاع بمانند.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با تاکید براینکه مردم باید در انتخابات پیش رو پای صندوق‌های رای حضور حداکثری داشته باشند، اظهار داشت: هر یک از آرای مردم تیری بر قلب دشمن و مایه ثبات و بقای انقلاب می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیش از 15 سال در مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری به عنوان استاد درس خارج فقه تدریس داشته، خاطر نشان کرد: وی نه تنها از نظر علمی در سطح عالی قرار دارد بلکه در عین حال در برابر طلاب بسیار متواضع و فروتن بود همچنین اخلاق مداری، ساده زیستی، تدین و ایمان، از دیگر ویژگی‌های وی به شمار می‌رود بنده در این مدت که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این حوزه تدریس داشت هرگز ندیدم راجع به احدی غیبتی انجام دهد و این نشان مهذب بودن است./۲۰۱/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات