۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۹۴۲۳۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

اقتدار درونی و به هم پیوستگی ملت با ولایت دفع کننده سایه جنگ از سر کشور خواهد بود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: به هم پیوستگی ملت با ولایت و اقتدار درونی سایه جنگ را از سر کشور دفع کرد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به دغدغه اهل تقوا در ماه شعبان گفت: این ماه، ماه پیامبر است و اهل تقوا دغدغه ‌شان این است که کارهایی را که رضایت خدا و پیامبرش‌ را به همراه دارد انجام دهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه 117 و 118 سوره توبه بیان کرد: خداوند می ‌فرماید «مؤمنانی‌ که گاهی اوقات مؤمنانه‌ نه منافقانه سستی می ‌کنند اما زود توبه می‌ کنند مورد بخشش قرار می ‌گیرند» خداوند رحمتش را نازل کرد بر کسانی که در شرایط سخت از پیامبر دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان‌ اینکه خداوند همیشه مؤمن را امتحان می‌ کند، تصریح کرد: فکر نکنید انقلاب کردید و دیگر امتحان نمی ‌شوید؛ مؤمن همیشه مورد امتحان خداوند قرار می ‌گیرد اما باید تلاش کند در این امتحان پیروز شود و بر مشکلات فایق بیاید.

وی با بیان اینکه ماه عزیز شعبان به عنوان آمادگی برای شرکت در میهمانی خداوند است که همه باید در این ماه تلاش کنند تا رنگ خدایی بگیرند و رنگ دنیوی، شرک، نفاق و استکبار را از خود دور کنند، اظهار کرد: در اعیاد بزرگ این ماه مانند تولد امام حسین(ع) و روز پاسدار، میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز باید از مقام بزرگ مردانی که در مقابله با دشمن و در دفاع از مردم، ملت و انقلاب اسلامی قدم برداشته اند و از جان و مال خود گذشتند تجلیل به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مناسبت 9 اردیبهشت ماه، روز شورا، تصریح کرد: باید افرادی وارد شوراهای شهر و روستا شوند که متعهد، مستقل از هر جریان و دستگاه‌های دولتی باشند و مهمتر از آن  پشتوانه مردم، رهبری و انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه شورا‌های شهر و روستا خدمات ارزنده‌ای از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کشور انجام دادند ادامه داد: با رأی متعهدانه مردم افرادی مناسب برای این مسؤولیت انتخاب شوند تا خدمات بیشتری در جهت تقویت انقلاب انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به شهادت مرزبانان‌ اظهار کرد: آمریکا، صهیونیست و کشور‌های غربی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توطئه‌های زیادی برای کشور ما برنامه ‌ریزی کردند که یکی از این دسیسه ‌ها شهادت 9 نفر از مرزبانان جوان و غیور ما در روز‌های گذشته است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: این دسیسه ‌ها در چنین برهه زمانی و در نزدیک انتخابات نه تنها صدمه‌ای به نظام وارد نمی‌ کند بلکه مردم را هوشیارتر می ‌کند تا فردی را انتخاب کنند که دارای اقتدار درونی و پشتیبان انقلاب اسلامی و ملت باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه به هم پیوستگی ملت با ولایت و اقتدار درونی سایه جنگ را از سر کشور دفع کرد نه لغو قطعنامه‌ های سازمان ملل، گفت: قدرت و وحدت به هم پیوسته ملت، ولایت، امت و امامت، انسجام و همین استعدادها و نخبگان درونی هستند که تاکنون توانسته ‌اند با اقتدار درونی تمامی توطئه‌های دشمن را ناکام کنند.

وی با بیان اینکه دشمن هر روز دسیسه ‌های جدیدی را برای ضربه زدن به جهان اسلام دنبال می ‌کند، ادامه داد: ایجاد اختلافات و تفرقه در کشور‌های اسلامی، فروش اسلحه به منافقان و غارت این کشور‌ها و اینکه فلسطین به عنوان مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام رنگ فراموشی به خود گرفته است از جمله توطئه‌ های دشمن در این روز‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به 12 اردیبهشت ‌ماه، خاطرنشان کرد: روز 12 اردیبهشت روز میلاد امام سجاد(ع) و شهادت شهید مطهری و روز معلم است که در این روز باید حق فرهنگیان به خوبی ادا شود چرا که رسالت عظیمی بر دوش‌ معلمان است.

وی با تأکید بر اینکه باید به ابعاد شخصیتی شهید مطهری توجه ویژه‌ای شود، ابراز کرد: جامعه با وجود چنین شخصیت برجسته ‌ای می ‌تواند از این انسان بزرگوار که الگویی برای تمام اقشار و به ویژه معلمان است، استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کمین کرده  است تا این منطقه مهم استراتژیک و آبراهه مهم تنگه هرمز را از ایران بگیرد و حتی سعی در این دارد تا تاریخ را عوض کند اما با تلاش رهبر معظم و نیرو‌های انقلابی هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به چهاردهم اردیبهشت ماه روز مطبوعات، گفت رسانه ‌ها و به خصوص مطبوعات باید متعهدانه عمل کنند و فرهنگ اصیل جامعه را تقویت کنند و منصفانه و خدایی انتقادات را بنویسند و جز خدا کسی را مدنظر قرار ندهند./9457/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات