۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۹۵۰۶۰
مسؤول دفتر مدیریت حوزه علمیه استان همدان:

طلاب شاخصه های نامزد اصلح را در جامعه تبیین کنند

حجت الاسلام موسوی اصفهانی گفت: در حال حاضر شناساندن فرد اصلح از هر چیزی مهم تر است، زیرا قدرت و مملکت اسلامی به فردی که مردم انتخاب می کنند می افتد و این مسأله شوخی بردار نیست.
طلاب و روحانیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید محمد موسوی اصفهانی، مسؤول دفتر آیت الله موسوی اصفهانی و استاد حوزه علمیه همدان شب گذشته در جمع طلاب و روحانیان کوی طلاب حوزه علمیه علمیه همدان، گفت: بی بصیرتی عده ای از خواص سبب شد تا اهل خلافت از صحنه کنار بروند و به بدنه دین اسلام ضرر بزرگی وارد شود.

وی در ادامه افزود: عده ای که با بی بصیرتی و سهل انگاری نسبت به دستورات نبی مکرم اسلام(ص) در واقعه غدیر گفتند که اسلام و قرآن برای ما بس است و با سکوت خود سبب کنار رفتن ولایت از خلافت شدند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت فراگیری مسائل سیاسی برای مبلغان دین، گفت: مبلغان دین باید با افکار و احزاب سیاسی جامعه آشنا شوند و با بیان روش درست به جامعه با تفکرات انحرافی مقابله کنند.

وی در ادامه افزود: نگاه ما به مسائل سیاسی و فعالیت های سیاسی در سطح جامعه باید نگاهی عقیدتی شود، زمانی که ما می گوییم دین یعنی سیاست باید با مبانی بصیرتی و سیاسی آشنا شویم و دنبال بصیرت افزایی باشم.

وی با بیان اینکه حفظ نظام از اوجبات واجبات است، گفت: این جمله را کسی گفته که دین شناس به معنی واقعی است، کنار کشیدن و مقدس نشان دادن خود در این مسائل خیانت یه اسلام است.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی اظهار داشت: در حال حاضر  شناساندن فرد اصلح از هر چیزی مهم تر است، زیرا قدرت و مملکت اسلامی به فردی که مردم انتخاب می کنند می افتد و این مسأله شوخی بردار نیست.

وی ادامه داد: جهان اسلام به دست رییس جمهور است او باید بتواند خط دهی و جهت دهی کند، سیاست های کلان کشور و نظر دولت مستقیم روی منطقه و جامعه اسلامی تأثیرگذار است.

مسؤول دفتر مدیریت حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: وضعیتی که در دولت ما حاکم است رضایت بخش نیست، وضعیتی نیست که رهبر معظم انقلاب راضی باشد، دولت فعلی در حوزه های سیاست خارجی و اقتصاد داخلی عملکرد مناسبی نداشته است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: طلاب محترم اگر یک سال همین جا بمانند و اصلح را در جامعه تبیین کنند بهتر از این است که جامعه و اسلام ضرر کند، البته با برنامه ریزی افراد می توانند هم درس و هم تبلیغ اصلح را انجام دهند./۹۷۹/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات